X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 308
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 اسفند,1399 | 12:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 اسفند,1399 | 12:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 آذر,1400 | 01:15 ب.ظ

رضایت مردم سردشت از پیگیری طرح دادخواهی بمباران سردشت

  • رضایت مردم سردشت از پیگیری طرح دادخواهی بمباران سردشت

در پی سفر هیات عالیرتبه حقوقی و قضایی به استان آذربایجان غربی، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص این سفر گفت: این سفر دستاوردهای خوب و مثبتی برای مردم سردشت به همراه داشته است .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به استان آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: اشاره‌ و توجهی که ایشان به حادثه سردشت در این سفر داشتند، باعث خرسندی و رضایت مردم سردشت شد.
 

وی با بیان اینکه سردشت اولین شهر شیمیایی است و ۸ هزار نفر در روز بمباران شیمیایی سردشت، شیمیایی شدند، تصریح کرد: امیدواریم طرح مسئله دادخواهی از سوی رئیس دستگاه قضا موجب شود تا سایر مسئولان پیگیر این مسئله شوند.
 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترخیص صد‌ها کانتینر سوخت در مرز پیرانشهر عنوان کرد: کانتینر‌هایی که تخلیه شد امر بسیار مثبتی بود و ما در این زمینه از آیت الله رئیسی رئیسی ممنونیم.

از دیگر دستاوردهای این سفر این بود که رئیس دستگاه قضا دستوراتی برای جلوگیری از هر نوع توقف در روند تولید، رفع موانع بانکی، عدم فروش واحد‌های تولید و عدم فروش مواد اولیه واحد‌های تولیدی توقیف شده، بازگرداندن واحد‌های راکد به افرادی که مالک این کارخانه‌ها هستند، صادر کرد.
 

همچنین دستوراتی برای جلوگیری از مسدود شدن حساب‌های بانکی تولیدکنندگانی که در شرایط تحریم و کرونا دچار مشکل شده اند و کمک به آن‌ها برای تداوم فعالیت‌شان نیز صادر گردید. 
 

رئیس قوه قضاییه ۱۶ اسفندماه سال جاری به همراه علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و یک هیات عالیرتبه قضایی، در جریان سفر استانی به آذربایجان غربی در دیدار با خانواده شهدای سردشت، با تاکید بر این نکته که حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود، گفت: مسئولان، مردم و بازماندگان حادثه سردشت باید پیوسته دادخواه آن باشند.

 

ارسال نظر: