X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 اسفند,1399 | 09:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 اسفند,1399 | 09:27 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 17 اسفند,1399 | 10:05 ق.ظ

کارآفرینی یک زندانی پس از آزادی

  • کارآفرینی یک زندانی پس از آزادی

کارآفرینی که روزگاری مددجو بود، امروز با همتی بلند نه تنها با کارآفرینی به خوداتکایی رسیده بلکه زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، موضوع توانمندی یا کارآفرین شدن مددجویان نهادهای حمایتی در کشور پدیده اجتماعی جدیدی نیست اما می تواند الگوی ارزشمندی برای سایر مددجویانی باشد که پس از آزادی  می خواهند گام جدیدی را در جامعه بردارند .

بر اساس این گزارش، چندی پیش جوانی ۲۹ ساله که زمانی به اتهام فروش مواد مخدر زندانی بود، برای خودش حالا تبدیل به یک کارآفرین شده است.

 آقا حیدر با یادگیری زنبورداری ،شیلات و باغداری پسته در زندان، حالا روی پای خود ایستاده و توانسته افراد دیگری را هم به کار بگیرد.

نهادهای حمایتی در استان های مختلف کشورمان در این سال ها تلاش کرده اند تا توانمند سازی جامعه هدف را با سبک آموزش های مهارتی و حمایت های تسهیلاتی پیش ببرند تا این دست کارآفرینی ها تبدیل به الگویی موثر برای کل کشور  شود.
 

ارایه نمونه‌های کارآفرینی از این دست اگر با حمایت بیشتر دستگاه های حمایتی و اجرایی همراه شود به طور قطع شمار زیادی از مددجویان را پس از آزادی تشویق به کارآفرینی می کند تا به صفوف تولید کنندگان و افراد توانمند اقتصادی و مالی بپیوندند و محرومیت های اجتماعی را به فرصت های شغلی طلایی تبدیل کنند.

 

ارسال نظر: