X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 285
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 اسفند,1399 | 01:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 اسفند,1399 | 01:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 اسفند,1399 | 10:21 ق.ظ

فیلم|بحران سوء تغذیه کودکان یمنی در پی جنگ 6 ساله ائتلاف سعودی

  • فیلم|بحران سوء تغذیه کودکان یمنی در پی جنگ 6 ساله ائتلاف سعودی

نزدیک به 6 سال است که مردم یمن درگیر جنگ خانمان سوز سعودی هستند و درگیری ها سبب بحران سوء تغذیه شدید کودکان در این کشور شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در جنگی که ائتلاف سعودی علیه ملت بی‌گناه یمن به راه انداخته کودکان و زنان که آسیب‌پذیرترین قشر در میان مردم این کشور هستند بیشترین صدمات را دیده‌اند.
ویدئویی منتشر شده که حاکی از درد و رنج ملت مظلوم یمن است و طی 6 سال حملات سعودی‌ها به این کشور، تاوان جنگی ناخواسته را می‌پردازند.
دختر 13 ساله یمنی که در این فیلم قابل مشاهده است فقط 10 کیلوگرم وزن دارد که علت کم وزنی او سوءتغذیه شدید است .
«شمیمه محمد» مادر این کودک یمنی درباره اوضاع این روزهای خود و فرزندانش می‌گوید: ما هیچی برای خوردن نداریم؛ پدر فرزندانم فوت شده و به همین دلیل کودکانم غذایی برای خوردن ندارند. دخترم را به بیمارستان آوردیم تا شاید از مرگ نجاتش دهیم .
خانواده «امحدیه» به سختی و با کمک دوستان و همسایگان توانستند کرایه ماشین برای مراجعه به بیمارستان صنعا را فراهم کنند.
پزشک معالج این کودک می‌گوید: بیشتر این بیماران باید دو تا سه روز در راه باشند تا خود را به بیمارستان برسانند. به همین دلیل وقتی به بینارستان می رسند وضعیتشان وخیم است . تعداد بیمارانی که از سوء تغذیه رنج  می برند بیشمار است و بیمارستان قادر به ارائه خدمات به این کودکان نیست.
وی می افزاید: هر روز 5 یا 6 بیمار با چنین وضعیتی به ما مراجعه می کنند؛ اگر بحران سوخت شدید شود میزان مراجعه به بیمارستان افت پیدا می کند، زیرا مردم قادر نیستند به بیمارستان بیایند. کمبود کمک های (بشردوستانه) به دلیل جنگ و گسترش بیماری کرونا موجب شده وضعیت مردم در سال 2021 بدتر شود.
دلایل متعددی برای سوء تغذیه وجود دارد؛ مانند کاهش کمک های سازمان های خیریه جهانی، افزایش قیمت نفت و اینکه سازمان های بین المللی دیگر دارو و کالای اساسی مورد نیاز مردم را به یمن نمی دهند، مخصوصا در مناطقی که درگیری وجود دارد .
سازمان ملل می گوید سوء تغذیه می تواند به مرگ 400 هزار کودک یمنی زیر 5 سال بیانجامد. 2.3 میلیون کودک زیر 5 سال دیگر نیز با شرایط بد سوء تغذیه درگیر خواهند بود .
 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: