X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 796
تاریخ ثبت : شنبه, 25 بهمن,1399 | 06:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 بهمن,1399 | 05:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 03 اسفند,1399 | 09:47 ق.ظ

گام بلند دستگاه قضا در احقاق حقوق عامه در عرصه بین الملل

  • گام بلند دستگاه قضا در احقاق حقوق عامه در عرصه بین الملل

گشایش در حوزه‌های قضایی و اقتصادی و فرهنگی میان ایران و  عراق، پس از صدور بخشنامه جلوگیری از صدور حکم یا دستور محرومیت افراد از دریافت خدمات کنسولی توسط مراجع قضائی در جهت احقاق حقوق شهروندی ایرانیان، گام‌های مهم و بلند دستگاه قضا در احقاق حقوق عامه در عرصه بین الملل است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر،  در پی سفر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق، وزارت حمل و نقل این کشور دستور بازگشایی گذرگاه‌های مرزی این کشور را به عنوان شریان‌های حیاتی ترانزیت میان دو کشور صادر کرد.

گذرگاه‌های مرزی بعنوان یکی از ظرفیت‌های استان‌های مرزی بهترین ابزار و راهکار برای گسترش صادرات، رونق اقتصاد محلی و کمک به اقتصاد ملی است و  این مهم همزمان با سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه به عراق در صدر یک هیئت بلندپایه حقوقی و قضایی تحقق یافت.

گشایش در موضوع ترانزیت کالا میان عراق و ایران در پی سفر رئیس قوه قضاییه به عراق و همچنین اقدامات قضایی برای امنیت سرمایه گذاری در ایران و عراق، پس از صدور بخشنامه جلوگیری از صدور حکم یا دستور محرومیت افراد از دریافت خدمات کنسولی توسط مراجع قضائی در جهت احقاق حقوق شهروندی ایرانیان به خصوص هموطنان مقیم خارج از کشور، گام‌های مهم دیگر دستگاه قضا در احقاق حقوق عامه در عرصه بین الملل خواهد بود.

برچسب ها:
ارسال نظر: