X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 941
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:34 ب.ظ

تبعیض نژادی در واکسیناسیون مردم آمریکا انتقادها را برانگیخت

  • تبعیض نژادی در واکسیناسیون مردم آمریکا انتقادها را برانگیخت

با وجود تزریق بیش از ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر آمریکا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برنامه توزیع واکسن بین جمعیت رنگین پوستان عادلانه نبوده؛ موضوعی که انتقادها را در این کشور برانگیخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نابرابری در توزیع واکسن در حالی رخ می دهد که جمعیت رنگین پوست در آمریکا با شدت بیشتری در معرض آسیب ناشی از همه گیری بوده است.

بر اساس گزارش نشریه کنگره موسوم به هیل، همه گیری لایه های نابرابری در نظام سلامت و دیگر ساختارها در آمریکا را برملا و ایجاد نظام برابر در توزیع را به یک نبرد دشوار تبدیل کرده است. فقدان اعتماد به واکسن در جامعه رنگین پوستان و به ویژه جوامع سیاه پوست آمریکا در بی اعتمادی عمیق در دولت آمریکا ریشه دارد.

 این بی اعتمادی عجیب نیست؛ ضربه ای که دولت فدرال در ۱۰۰ سال گذشته بر سیاه پوستان آمریکا وارد کرده  همچنان در بین جمعیت سیاه پوست امروز آمریکا نیز مشهود و طنین انداز است.

به رغم تلاش دولت فدرال، گروه های حقوق شهروندان و دیگر سازمان های حامی حقوق بشر برای اعتمادد سازی و جلوگیری از اطلاعاعت غلط در بین جوامع رنگین پوست آمریکا سختی های ناشی از زخم گذشته همچنان موانعی را ایجاد کرده است.

به غیر از مشکلات ناشی از توزیع واکسن سیاه پوستان و لاتین تبارها با احتمال کمتری به اینترنت برای ثبت نام آنلاین برای دریافت واکسن دسترسی دارند.

نابرابری نژادی در این آمار مشاهده می شود و از بین افراد واکسینه شدن فقط ۱۱.۵ درصد از آنها لاتین تبار هستند، ۵.۴ دردصد را سیاه پوستان، دو درصد آمریکایی های هندی تبار و بومی های آلاسکا و تنها ۰.۳ درصد از آنها را بومی های هاوایی و  ساکنان جزایر اقیانوس آرام تشکیل می دهند.

کووید-۱۹ تاکنون در آمریکا بیشترین شمار کشته شدگان را به نسبت جمعیت این کشور داشته است. طبق آخرین آمار ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر: