X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 292
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 04:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 04:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 04:25 ب.ظ

اخراج کودکان پناهجو از اتریش

  • اخراج کودکان پناهجو از اتریش

تنش‌ها در اتریش بر سر اخراج سه کودک به گرجستان و ارمنستان، از جمله یک دختر ۱۲ ساله که در این کشور متولد شده است، رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دولت اتریش به دلیل اخراج کودکانی که به شکلی مناسب با جامعه اتریش خو گرفته اند، به ویژه در بحبوحه بحران کرونا، با انتقاد‌هایی مواجه شده است.
بر اساس گزارش یورونیوز، تینا دوازده ساله که در اتریش متولد شده و در مجموع به مدت ۱۰ سال در این کشور زندگی کرده است ‌گفت: وقتی ما شروع کردیم، من بسیاری از افراد و نیرو‌های پلیس را دیدم که این مردم را به این طرف و آن طرف و روی زمین می‌کشند.
درخواست پناهندگی خانواده تینا سرانجام پس از یک فرایند هفت ساله در دسامبر ۲۰۱۹ رد شد.
حتی بدون دلیل حقوقی برای پناهندگی، مقامات این فرآیند را بررسی می‌کنند که آیا اخراج این افراد مطابق با حقوق بشر در خصوص زندگی شخصی و خانوادگی است یا خیر.
در خصوص پرونده تینا و خانواده اش، مقامات به این نتیجه رسیده اند که تضمین رعایت قانون، اولویت دارد.
کارل نهامر وزیر کشور اتریش ‌گفت: تصمیمات چندین دادگاه نشان می‌دهد این خانواده هیچ حقی برای ماندن در اتریش ندارد.
وی افزود: از این موضوع نگران است که والدین این کودکان، آن‌ها را در این شرایط قرار داده باشند. این والدین عمدا از حق پناهندگی، سوء استفاده کرده اند. رویه‌های پناهندگی منفی متعددی علیه آن‌ها وجود دارد.
این شرایط، وضعیت دشواری را برای حزب سبز‌ها به وجود آورده است که هم اکنون در دولت ائتلافی با حزب محافظه کار «او وی پی» هستند و به شدت از این اخراج‌ها انتقاد کرده اند. حزب سبز‌ها می‌گوید بهتر است راه حل انسانی برای این مسئله پیدا شود.
دوستان، همکلاسی‌ها و فعالان حقوق بشر، در آستانه اخراج قریب الوقوع این دختران در ساعات اولیه صبح پنجشنبه، در مقابل مرکز اخراج آن‌ها در حومه وین تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.
یکی از پسران همکلاسی تینا که در این اعتراض شرکت کرده بود گفت: حتی اگر او روی کاغذ اتریشی نیست، کاملا به عنوان عضوی از جامعه ما پذیرفته شده است. او دوستان بسیاری دارد، یک دانش آموز خوب است و خانواده و زندگی در اتریش دارد. به همین دلیل ما ناراحت هستیم که قرار است او به کشوری اخراج شود که هیچ رابطه‌ای با آن ندارد. 
به گفته وزارت کشور، خانواده تینا به مدت چهار سال به صورت غیرقانونی در این کشور زندگی کرده است. اگر چه حامیان این دختران اعلام کرده اند اتریش به صورت قانونی، درباره اخراج افراد بدون مجوز اقامت مسئولیتی ندارد.

ارسال نظر: