X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی:
تعداد بازدید خبر : 1051
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 09 بهمن,1399 | 12:13 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 08:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 09 بهمن,1399 | 12:26 ق.ظ

کلیمیان آزادی و امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند

  • کلیمیان آزادی و امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند

نماینده کلیمیان در مجلس گفت:جامعه کلیمیان آزادانه تعلیمات و فرائض دینی خود را انجام می‌دهند. اگر حمایت های نظام جمهوری اسلامی ایران نبود بسیاری از ارگان‌های جامعه کلیمی تعطیل می‌شد اما با حمایت از آنها، فعالیت و کار این ارگان ها ادامه دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، همایون سامه یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با علی باقری‌کنی، دبیرستاد حقوق بشر که به مناسبت روز تکریم همسران و مادران شهدا در منزل خواهر شهید فریبرز موریم حضور یافت، ضمن قدردانی از دبیرستاد حقوق بشر، اظهار داشت: شهدای جامعه اقلیت های دینی و جامعه ایرانیان کلیمی خود را ازجامعه ایران جدا نمی دانند. وی تصریح کرد: جامعه کلیمیان از دهه ۴۰، مبارزه با رژیم طاغوت را آغاز کردند و هم‌کیشان ما، هم در زمان وقوع انقلاب و هم در زمان جنگ تحمیلی، شهیدانی را تقدیم کشور کردند.

سامه یح خاطرنشان کرد: جامعه کلیمیان درجمهوری اسلامی از امنیت و آزادی در برگزاری مناسبات اجتماعی و دینی بهره‌مند می‌باشند و این مهم را مدیون نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: حضور برادران ادیان الهی در جبهه های جنگ نه تنها نشان از میهن دوستی این افراد بوده بلکه نشانه ای از اتحاد و انسجام جامعه ایرانی است .بر همین مبنا هم کلیمی، مسلمان،آشوری و مسیحی و زرتشتی همه در کنار هم در مقابل رژیم بعث صدام ایستادند. همین انسجام و از جان گذشتگی باعث شده تا ما با سرافرازی در امنیت کامل در ایران زندگی کنیم.

نماینده کلیمیان در مجلس همچنین گفت: کلیمیان نسبت به سایر اقلیت‌های دینی این افتخار را دارند که تعداد شهدای بیشتری را تقدیم انقلاب کردند و این باعث افتخار ما است چون همه ما متعلق به یک سرزمین و کشور هستیم.عدم تبعیض و احساس امنیتی که جوانان کلیمی درجمهوری اسلامی ایران دارند موجب ادامه زندگی در کشورمان شده است.

سامه‌یح با اشاره به ۱۰ سال فعالیت اجتماعی خود، خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که نماینده مجلس شدم و این نشان از آزادی جامعه اقلیت‌های دینی در ایران است. جامعه کلیمیان آزادانه تعلیمات و فرائض دینی خود را انجام می‌دهند. مدارس ما فعالیت خود را دارند. اگر حمایت های نظام جمهوری اسلامی ایران نبود بسیاری از ارگان‌های جامعه کلیمی به تعطیلی کشیده می‌شد اما با حمایت از آنها، فعالیت و کار این ارگان ها ادامه دارد.

نماینده کلیمیان در ادامه با اشاره به تقدس روز شنبه برای جامعه کلیمیان و انجام فرائض دینی، گفت: تعطیلی مدارس کلیمیان در روز شنبه برای ما بسیار اهمیت دارد و این نشان دهنده آزادی ما در اجرا و انجام تعلیمات دینی است. خوشبختانه در تهران ۵ مدرسه مختص به کلیمیان دایر است و دانش آموزان به علم و سوادآموزی مشغولند.

برچسب ها:
ارسال نظر: