X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 349
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 12:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 12:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 12:26 ب.ظ

افزایش عوارض واکسن فایزر در بیماران آمریکایی

  • افزایش عوارض واکسن فایزر در بیماران آمریکایی

عوارض جانبی واکسن فایزر بایونتک در آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که برخی بیماران به دو واکسن کووید-۱۹ مورد تایید در آمریکا واکنش‌های آلرژیک نشان می دهند.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، از ۴ میلیون و ۴۱ هزار و ۳۹۶ نفری که تا ۲۰ ژانویه، نخستین دوز واکسن کووید-۱۹ مدرنا را دریافت کرده اند، هزار و ۲۶۶ نفر عوارض جانبی واکسن را بروز داده اند.
همچنین ۱۰۸ مورد برای بررسی بیشتر به عنوان موارد احتمالی واکنش آلرژیک شدید شناسایی شده است؛ از این تعداد ۱۰نفر شوک آلرژیک را تجربه کرده اند. متوسط فاصله زمانی که بیمار، واکسن دریافت می‌کند تا زمانی که نخستین بار علائم عوارض را نشان می‌دهد هفت و نیم دقیقه بوده است.
بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تعداد افرادی که پس از دریافت واکسن فایزر-بایونتک دچار عوارض جانبی شده اند، بیش از افرادی است که واکسن مدرنا را تزریق کرده اند. همچنین از یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۶۰ دوز تزریق شده واکسن فایزر تا ۲۳ دسامبر سال ۲۰۲۰، ۴ هزار و ۳۹۳ مورد، عوارض جانبی را گزارش کرده اند.
۱۷۵ مورد برای بررسی بیشتر به عنوان موارد احتمالی واکنش آلرژیک شدید شناسایی شدند.  ۲۱ مورد از این افراد دچار شوک آلرژیک شده اند و در موارد مربوط به واکنش‌های آلرژیک غیر آنافیلاکسی، نود درصد بیماران زن بوده‌اند.

ارسال نظر: