X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 67
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 بهمن,1399 | 04:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 بهمن,1399 | 04:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 بهمن,1399 | 04:31 ب.ظ

رئیس کمیته حقوق بشر خواستار تدوین سریع لایحه جامع مبارزه با تروریسم شد

  • رئیس کمیته حقوق بشر خواستار تدوین سریع لایحه جامع مبارزه با تروریسم شد

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از طرح انتقاداتی به وزارت خارجه در زمینه پیگیری حقوقی ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خانه ملت، زهره الهیان با اشاره به نشست رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با مسئولان وزارت خارجه گفت: نشستی با معاون پارلمانی و مدیر کل حقوق بشر وزارت امور خارجه کشور در ارتباط با موضوعات حقوق بشری و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشتیم.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با بیان اینکه مباحثی در خصوص مبارزه با تروریسم در این جلسه مطرح شد، توضیح داد: انتقاداتی نسبت به عملکرد وزارت خارجه در زمینه پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی مطرح شد، به دنبال  آن مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه توضیحات و گزارشی از عملکرد این اداره کل در زمینه پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی را ارائه کرد، همچنین نکات و محدودیت هایی که مانع پیگیری ها در مجامع بین المللی شده است را در میان گذاشت.

وی ادامه داد: در بحث بحث مبارزه با تروریسم، جنبه های متعدد آن از جمله حقوق بشر، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی مورد ارزیابی قرار گرفت و مطرح شد، یکی از نقاط نقص فعلی قوانین برای مبارزه با تروریسم، عدم وجود قانون جامع برای مبارزه با تروریسم است که کمیته حقوق بشر مجلس از وزارت خارجه درخواست کرد تا هر چه سریع تر لایحه جامع مبارزه با تروریسم را تدوین کند البته کمیته پیگیر آن خواهد شد تا بتوانیم شرایط مشابه پیگیری های جدی حقوقی داشته باشیم.

الهیان در ادامه با بیان اینکه مقرر شد با دستگاه های ذی ربط بر قوانین مرتبط با حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و تقویت جبهه مقاومت مروری صورت گیرد، اظهار داشت: به واسطه وجود قوانین متعدد موجود باید دستگاه ها را به اجرای قوانین ملزم کنیم تا با مکانسیم بازدارندگی، از تکرار این جنایت ها جلوگیری شود.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس بیان کرد: وظیفه همه دستگاه ها از جمله مجلس و کمیته حقوق بشر است که در پیگیری ترور سردار سلیمانی از همه ظرفیت ها و اقدامات دریغ نکنند و به طور جدی موضوع را دنبال کنند. در این نشست طرح ترویج مکتب سلیمانی و مجازات مرتکیبن و آمران ترور ایشان ارائه شد و خواستیم وزارت خارجه نظر کارشناسی خود را درباره طرح به مجلس ارسال کند.

ارسال نظر: