X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 80
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 04:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 04:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 04:39 ب.ظ

ازدحام جمعیت در زندان‌های کرونازده انگلیس

  • ازدحام جمعیت در زندان‌های کرونازده انگلیس
گاردین گزارش داد زندان‌های پر ازدحام انگلیس در میانه شیوع کرونا با چالش‌های جدی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اریک آلیسون، خبرنگار گاردین در گزارشی به تشریح وضعیت زندان‌های انگلیس در میانه شیوع کرونا پرداخت و نوشت: در حالی که شیوع کرونا در زندان‌های انگلیس شدت یافته، تعداد زیادی از کارکنان زندان ها، همچنان از استفاده از ماسک و سایر تجهیزات حفاظتی خودداری می‎کنند.
وی با توصیف سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از بی سابقه‌ترین سال‌های فعالیتش، می افزاید: زندانیان ۲۳ ساعت در سلول‌ها گرفتار می‌مانند، ملاقات‌ها محدود شده و تاثیرات زیادی بر سلامت روان و جسم زندانیان قابل مشاهده است.
آلیسون ضمن غیرقابل اعتماد خواندن اطلاعات وزارت دادگستری و اداره زندان‌های انگلیس در مورد وضعیت کرونا در زندان‌های این کشور، گفت وقتی بازرس‌های ارشد زندان اطلاعات دقیقی از این مکان دریافت نمی‌کنند، ما شانسی در این مورد نداریم.
وی همچنین در مورد وضعیت رعایت اقدامات لازم و امکانات بهداشتی در زندان‌ها گفت تا ماه اکتبر یعنی ۶ ماه پس از آغاز شیوع بیماری کرونا، اداره زندان ها، استراتژی ماسک را مدون نکرده بود و هنوز کارکنان زندان خود را ملزم به پوشیدن ماسک نمی‌دانند؛ این امر می‌تواند به قیمت زندگی افراد تمام شود.
خبرنگار گاردین در بخش دیگری از گزارش خود آماری را براساس اعلام وزارت دادگستری انگلیس ارائه کرد که نشان می‌دهد از مارس ۲۰۲۰ تاکنون، ۷۲ زندانی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند؛ در ماه نوامبر رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد زندانیانی که آزمایش کرونایشان مثبت شد، وجود داشت؛ در پایان ماه نوامبر آزمایش کرونای ۳ هزار و ۴۶۰ زندانی مثبت شد؛ در پایان ماه اکتبر به تعداد آزمایش‌های مثبت شده هزار و ۸۲۵ مورد افزوده شد.
این گزارش در خاتمه تصریح می‌کند: زندان‌های فعلی ما مکان‌های کثیف و نامطبوعی هستند؛ جایی که خورشید به این زودی‌ها در آن نخواهد درخشید.

برچسب ها: کرونا, زندان, انگلیس
ارسال نظر: