X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399
کدخدایی:
تعداد بازدید خبر : 163
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 08:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 08:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 08:54 ب.ظ

دادخواست پیگیری ترور سردار سلیمانی در مراحل نهایی است

  • دادخواست پیگیری ترور سردار سلیمانی در مراحل نهایی است

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: اکنون درباره دادخواست حقوقی که در داخل انجام شده بیش از ۸۰ درصد اقدام عملی صورت گرفته و دادخواست ارائه شده که در مرحله تقدیم به دادگاه است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست خبری دبیر خانه بین المللی صلح و مقاومت در جمع خبرنگاران درباره پیگیری حقوقی عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی و همراهانش اظهار داشت: این جنایتی که توسط سران رژیم آمریکا اتفاق افتاد، یک اقدام تروریستی بود که مجامع بین المللی و مردم صلح دوست جهان این جنایت را محکوم کردند و این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نبود.

مسئول شورای سیاستگذاری دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت گفت: سردار شهید سلیمانی عزیز یک انسان صلح دوست بود و برای تامین امنیت مردم منطقه تلاش و کار می‌کرد و ما نیز در محاکم داخلی به موجب قوانینی که داریم به این جنایت رسیدگی می‌کنیم، از جمله قانون ۱۳۹۰ این صلاحیت را به محاکم داخلی ما می‌دهد و از این طریق می‌توانیم در بحث غرامت اقامه دعوا کنیم.

کدخدایی ادامه داد: همچنین از سوی مجامع بین المللی نیز این جنایت قابل پیگیری است، اگرچه به مجامع بین المللی معمولاً امید چندانی نیست، اما با این‌ها حال برخی از اسناد و کنوانسیون‌های بین المللی را داریم که این اجازه را به ما می‌دهد تا در خصوص این گونه جنایت‌ها اقدامی انجام دهیم.

وی گفت: خوشبختانه با برخی از کارشناسان بین المللی که در این خصوص صحبت شده، آن‌ها نیز این امکان را محتمل می‌دانستند و اکنون راه‌های مطالعاتی آن شروع شده است و امیدواریم به نتیجه که رسید خدمت مردم ارائه کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اکنون درباره دادخواست حقوقی که در داخل انجام شده بیش از ۸۰ درصد اقدام عملی صورت گرفته و دادخواست ارائه شده که در مرحله تقدیم به دادگاه است.

وی گفت: در بحث محاکم بین المللی و مراجع بین المللی نیز با دوستان مان در وزارت خارجه مشغول رایزنی و مذاکره هستیم و موضوع را پیگیری می‌کنند.
کدخدایی درباره اعطای نیابت قضایی دادسرای تهران به مقامات قضایی عراق نیز افزود: عراق به عنوان کشور محل وقوع جنایت و جرم بین المللی بود که نخست نقص حاکمیت عراق صورت گرفته که بر عهده خود مسئولان عراق است تا موضوع را پیگیری کنند.

کدخدایی گفت: دوم افرادی که احیاناً در عراق برای انجام این جنایت همکاری کرده اند پیگیری می‌شوند که در این خصوص مقامات قضایی عراق قول داده اند موضوع را در دست پیگیری و رسیدگی داشته باشند و پیگیری هایشان را انجام دهند و به محض اینکه به نتیجه برسد، اعلام خواهد شد.
برچسب ها:
ارسال نظر: