X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 03:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 03:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 آذر,1399 | 03:26 ب.ظ

انتقاد به اعدام‌های فدرال در امریکا

  • انتقاد به اعدام‌های فدرال در امریکا

اعدام های فدرال در آمریکا و تسریع این روند در روزهای پایانی حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید با انتقاد گروه های حقوق بشری در آمریکا مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گاردین گزارش داد دونالد ترامپ روز‌های آخر ریاست جمهوری خود را با انجام سریع اعدام‌های فدرال می‌گذراند. دولت آمریکا تاکنون ۱۰ نفر را اعدام کرده و طی روز‌های باقی مانده تا تحلیف بایدن در ۲۰ ژانویه قصد دارد ۳ اعدام دیگر را انجام بدهد.
در میان اعدام شده‌ها، افراد معلول ذهنی نیز هستند؛ اعدام‌ها در میانه شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن برای وکلا در زمینه دفاع و تجدیدنظرخواهی اجرا می‌شوند و یک دولت در دوره پایان کار خود دست به اعدام می‌زند؛ اقدامی که از سال ۱۸۸۹ تاکنون بی سابقه بود.
بررسی‌های وزارت دادگستری آمریکا تایید می‌کنند که اختلاف نژادی تاثیر زیادی رسیدگی به اتهام‌ها دارد؛ از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰، متهمان اقلیت نژادی در ۸۰ درصد پرونده‌های دادستانی فدرال درگیر بودند.
در حال حاضر نیز ۵۲ درصد زندانیان در صف اعدام فدرال در زندان «تره هوت» ایالت «ایندیانا» را اقلیت‌های نژادی تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه ۵۵ درصد افراد در صف اعدام ایالتی را نیز همین افراد تشکیل می‌دهند. اما نژاد تنها منبع خودسری در سیستم اعدام فدرال نیست بلکه جغرافیا نیز در این موضوع نقش دارد.
به این معنا که ایالت‌هایی که پیشتر جزو کنفدراسیون بودند مانند «تگزاس»، «میسوری» و «ویرجینیا»، شمار بیشتری از اعدام‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. باید توجه داشت که تقریبا در سراسر آمریکا، تبعیض، اشتباه‌های فاحش و خطا‌های مکرر در مورد اعدام وجود دارد و به تایید رسیده است.

ارسال نظر: