X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 62
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 شهریور,1397 | 03:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 19 شهریور,1397 | 03:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 شهریور,1397 | 03:09 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر، خواستار گردآوری شواهد جنایات علیه روهینگیا شد

  • کمیسر عالی حقوق بشر، خواستار گردآوری شواهد جنایات علیه روهینگیا شد
میشل باچلت

میشل باچله خواستار سازوکار بین المللی برای جمع آوری مستندات از جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار از جمله قتل و شکنجه، با نگاهی به پیگرد قانونی (برای عاملان آن) در آینده، شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در نخستین سخنرانی خود در مقر شورای حقوق بشر از زمان تصدی این سمت در اول سپتامبر در ژنو، ساز و کار جدید برای گردآوری مدارک و شواهد از ارتکاب جنایات علیه اقلیت روهینگیا در میانمار را به منظور پیگرد قانونی احتمالی آینده خواستار شد.

باچله خواستار سازوکار بین المللی برای جمع آوری مستندات از جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار از جمله قتل و شکنجه، با نگاهی به پیگرد قانونی (برای عاملان آن) در آینده، شد.

وی همچنین از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی درخواست کرد شفافیت بیشتری درباره فعالیتها (جنایتها) ی خود در یمن داشته باشند و عاملان حمله های هوایی مرگبار علیه غیرنظامیان، از جمله حمله هوایی ماه گذشته به یک اتوبوس کودکان در صعده، را تحت پیگرد قرار دهد.
میشل باچله اعلام کرد این سازوکار همچنین ماموریت اولیه دادگاه جنایی بین المللی را تکمیل و پشتیبانی می کند.

وی افزود: من از این شورا می خواهم که قطعنامه ای را تصویب و برای تایید آن را به مجمع عمومی ارجاع دهد، تا این سازوکار ایجاد شود.

باچله همچنین از چین خواست به ناظران حقوق بشر این سازمان اجازه دسترسی به همه مناطق را در بحبوحه نگرانی ها درباره اردوگاه های بازآموزی برای ایغورها در سین کیانگ بدهد.

این رئیس جمهور سابق شیلی در سخنرانی اش در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که تیم هایی را به اتریش و ایتالیا برای نظارت بر حمایت از آوارگان اعزام کرده است. وی درباره اوضاع پانصد کودک مهاجری که در آمریکا از والدینشان جدا شده و به آنها بازگردانده نشده اند، ابراز نگرانی کرد.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: