X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 550
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 11:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 11:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 آذر,1399 | 11:44 ق.ظ

پیگیری وضعیت اراضی مین‌گذاری شده در دوران جنگ تحمیلی توسط کمیته دفاعی مجلس

  •  پیگیری وضعیت اراضی مین‌گذاری شده در دوران جنگ تحمیلی توسط کمیته دفاعی مجلس

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رصد وضعیت اراضی مین‌گذاری شده در دوران جنگ تحمیلی و ارئه گزارش به دستگاه ها خبر داد و گفت: درصدد رفع آثار و آسیب های میدان های مین گذاری شده در مرزها و مناطق عمیاتی هستیم تا خطرات این مین‌ها را برای ساکنان آن مناطق از میان ببریم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سیدعلی آقازاده دافساری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملکرد این کمیته در 6 ماهه اخیر، اظهار داشت: کمیته دفاعی در حوزه‌ ماموریت‌های دفاعی جلساتی را برگزار کرده است و از اولین اقدامات تعامل با سازمان های نظامی و دعوت از مسئولان سازمان های نظامی کشور بود.

وی افزود: ورود به مسئله میدان‌های مین و مین زدایی که در طول هشت سال دفاع مقدس تا امروز داشتیم، یکی از موضوعات مطرح در کمیته بوده است زیرا آثار میدان‌های مین هنوز وجود دارد. ما به لحاظ توسعه و کاربری اراضی که در جوار مرز و مناطق عملیاتی داشتیم، مین گذاری یکی از موانع اصلی حوزه دفاعی بود است. علاوه بر پیگیری‌های فنی میدان‌های مین، بحث پشتیبانی از آنها پیگیری شده گزارش‌هایی به همه مسئولین ارسال شد و نکات مورد توجه را دریافت کردیم.

طبق گزارش خانه ملت، آقازاده با اشاره به بررسی مسائل مرتبط با دفاع از مرز‌ها، گفت: کمیته دفاعی بازدید از برخی مرزها را در دستور کار قرار داده است البته کمیته وضعیت واحدهایی که در مناطق مرزی مستقر هستند مثل نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و همه واحدهایی که ماموریت دفاع و حراست از مرز دارند را پیگیری کرده و بازدیدهایی هم داشته است.

 

ارسال نظر: