X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 197
تاریخ ثبت : شنبه, 15 آذر,1399 | 10:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 آذر,1399 | 10:41 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 15 آذر,1399 | 10:53 ق.ظ

محکومیت انحلال انجمن مقابله با اسلام‌ستیزی در فرانسه

  • محکومیت انحلال انجمن مقابله با اسلام‌ستیزی در فرانسه

دیده‌بان حقوق بشر انحلال انجمن "تجمع علیه اسلام ستیزی در فرانسه" را که یک تشکل مبارزه با نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان بود محکوم کرد و آن را نقض حقوق بشر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این سازمان حقوق بشری که مقر آن در نیویورک است، جمعه شب با صدور بیانیه‌ای‌ اعلام کرد این اقدام، موضوع حقوق بشر و آزادی‌های کلیدی را در فرانسه تهدید می‌کند.

این بیانیه افزود، در این انجمن که تعطیلی آن اخیرا توسط هیات دولت فرانسه تصویب شده پژوهش‌های مهمی درباره تبعیض در فرانسه صورت گرفته است.
دیده بان حقوق بشر تصریح کرد: حمله به این مرکز حاوی این پیام است که فرانسه مانند دیگر جوامع نمی‌تواند تحمل کند که مسلمانان نگرانی‌ها و اعتراض‌های خود را نسبت به ظلم و ستمی که در حق آنان می‌شود، ابراز کنند.
"کارتیک راج" پژوهشگر اروپای غربی دیده‌بان حقوق بشر با ابراز شگفتی از اقدام دولت فرانسه نسبت به تعطیلی این انجمن ضد نژادپرستی به جای مقابله با این پدیده، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند موجب تبعیض بیشتر علیه مسلمانان در فرانسه شود.
وی ادامه داد: با این تصمیم، به سختی می‌توان از مسلمانانی که در فرانسه مورد تبعیض قرار می‌گیرند دفاع کرد و این اقدام  موجب تقویت گفتمان‌های ضد مسلمانان در این کشور می‌شود.

 انجمن تجمع علیه اسلام‌ستیزی درباره دستور هیات دولت فرانسه در بیانیه‌ای افزود، فعالیت‌های انجمن پس از آن که در ۲۹ اکتبر سالجاری متوقف شد، به خارج از این کشور منتقل شده است. این انجمن به حمایت حقوقی از قربانیان اسلام‌هراسی ادامه می‌دهد و سازمان‌های بین‌المللی را در جریان تمام مراحل مبارزه با تبعیض در فرانسه قرار خواهد داد.
انجمن تجمع علیه اسلام‌ستیزی در فرانسه (CCIF) به خاطر موضع دولت مکرون در قبال مسلمانان این کشور به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد متوسل شده است.

ارسال نظر: