X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 90
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 آذر,1399 | 05:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 آذر,1399 | 04:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 آذر,1399 | 05:22 ب.ظ

آزادی ۱۳۸ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در راستای طرح مکتب شهید سلیمانی

  • آزادی ۱۳۸ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در راستای طرح مکتب شهید سلیمانی

 

رییس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۱۳۸ نفر از محکومان مالی با پرداخت بیش از دو میلیارد تومان از محل کمک‌های مومنانه در راستای نهضت آزادسازی محکومان مالی در مرحله نخست طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حقوق بشر، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین اجرای مرحله نخست طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدای کرمان و در کنار مزار سردار سلیمانی از آزادی ۱۳۸ نفر از محکومان مالی با پرداخت بیش از دو میلیارد تومان از محل کمک‌های مومنانه در راستای نهضت آزادسازی محکومان مالی در مرحله نخست این طرح خبر داد و گفت: این کار با همکاری سپاه ثارالله، سازمان بسیج حقوقدانان، ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان، خیران و دادگستری کل استان کرمان اجرایی شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهمترین آن توجه به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است که به دلیل فقر قادر به پرداخت بدهی خود و آزادی از زندان نبوده اند.
وی اظهار کرد: در این طرح زمینه آزادی زندانیانی فراهم شده که صرفا به دلیل عدم توانایی در پرداخت محکومیت‌های مالی خود مدت‌ها در زندان مانده اند و خانواده‌های آن‌ها منتظر بازگشت سرپرست خانواده خود هستند.
موحد با اشاره به اینکه مرحله نخست نهضت آزادسازی محکومان مالی در راستای طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای حرکت و کمک مومنانه سپاه طرح ریزی و با مشارکت خیران، ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان، اداره کل زندان ها، بسیج حقوقدانان و دادگستری تداوم یافته است، اظهار کرد: نکته ارزشمند این حرکت و کمک مومنانه در همراهی و مداخله فرماندهان پایگاه‌های بسیج استان کرمان برای جلب رضایت شکات بوده است که در این زمینه تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیون تومان اخذ رضایت حاصل شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: نکته ارزشمند در جلب رضایت شکات با همکاری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و آزادی زندانیان بدون پرداخت هیچ گونه وجهی، توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.
وی یادآور شد: ریاست قوه قضاییه نیز همواره تاکید دارند که به موجب قوانین جاری کشور از تمامی راهکار‌های موجود برای آزادی زندانیانی که به دلایلی از جمله بدهکاری مالی و جرایم غیرعمد وارد زندان‌ها شده اند، استفاده شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: نهضت آزادسازی محکومان مالی در مرحله نخست طرح مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی است که اکنون در مراحل ابتدایی قرار دارد و استمرار خواهد داشت.
 

 

ارسال نظر: