X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 30 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : جمعه, 30 آبان,1399 | 07:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 30 آبان,1399 | 06:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 30 آبان,1399 | 07:09 ب.ظ

شهادت بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیستی

  • شهادت بیش از ۳ هزار کودک فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیستی

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین خبر داد که از زمان آغاز انتفاضه الاقصی تا به امروز، بیش از سه هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از تداوم تعدی رژیم صهیونیستی به حقوق کودکان فلسطینی خبر داد و اعلام کرد: از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در هفتم مهر ۱۳۷۹ تا به امروز، بیش از سه هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: از دی ۱۳۹۶ که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی عنوان کرد، ۱۲۳ کودک شهید و هزاران کودک دیگر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر، زخمی شدند.

از این تاریخ تاکنون، نظامیان صهیونیست بیش از ۱۷ هزار کودک را بازداشت کردند. صهیونیست‌ها از آغاز سال ۲۰۱۹، ۷۴۵ فرد زیر ۱۸ سال و از آغاز سال ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند.

باشگاه «الاسیر» ویژه امور اسرا روز گذشته از بازداشت بیش از ۴۰۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه گذشته (اکتبر) خبر داد و افزود: بیشتر این ۴۰۰ فلسطینی زیر ۱۸ سال از قدس هستند و رژیم صهیونیستی هنوز ۱۷۰ کودک را در زندان‌های خود نگه داشته است.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ قانون صدور احکام سخت علیه کودکان اسیر را تصویب کرد که در برخی موارد به حبس ابد می‌رسد. تعداد اسرای کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ به ۱۷۰ کودک می‌رسد.

برچسب ها:
ارسال نظر: