X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 207
تاریخ ثبت : دوشنبه, 26 آبان,1399 | 04:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 26 آبان,1399 | 04:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 26 آبان,1399 | 04:55 ب.ظ

افتتاح مجتمع قضایی ویژه دعاوی تجاری در تهران

  • افتتاح مجتمع قضایی ویژه دعاوی تجاری در تهران

در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه، «مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری» در دادگستری تهران با توجه به حفظ حقوق عامه ، افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه، «مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری» در دادگستری تهران افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، این مجتمع در راستای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و یاری رساندن به امر جهش تولید متشکل از واحد‌های صلح و سازش، اداره ارشاد، شعبه بدوی، شعبه تجدید نظر و نهاد داوری با حضور قضات شایسته و مجرب افتتاح شد.

 با توجه به اینکه قانون آیین دادرسی تجاری هنوز تصویب نشده است لذا صلاحیت‌هایی که برای مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری در نظر گرفته شده در قالب دستورالعمل‌هایی از جمله قرارداد‌های خرید و فروش میان شرکت‌های تجاری در بستر‌های سنتی و الکترونیکی خواهد بود.

افتتاح مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری گامی در جهت ارتقا محیط کسب و کار در کشور ما در قالب شاخصه‌های بانک جهانی می‌باشد. مطابق دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تخصصی شدن رسیدگی به دعاوی و همچنین لزوم حفظ و ارتقاء سطح امنیت اقتصادی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به دعاوی تجاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 

ارسال نظر: