X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 21 آبان,1399 | 01:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 21 آبان,1399 | 01:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 21 آبان,1399 | 01:18 ب.ظ

تقلای عربستان برای جلوگیری از تحریم بین‌المللی

  • تقلای عربستان برای جلوگیری از تحریم بین‌المللی

عربستان در سایه فشارهای بین‌المللی در آستانه برگزاری اجلاس ۲۰ و شنیده شدن زمزمه‌های تحریم آن به دلیل نقض حقوق بشر در نظام سعودی، در حال بررسی آزادی فعالان زن از جمله لجین الهذلول است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، عربستان سعودی در حال بررسی آزادی فعالان زن از جمله « لجین الهذلول» قبل از برگزاری اجلاس 20 در نوامبر سال جاری است.

روزنامه «گاردین» انگلیس به نقل از «خالد بن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» ، سفیر عربستان در انگلیس نوشت که عربستان قبل از میزبانی اجلاس 20 ، در حال بررسی آزادی فعالان زندانی از جمله لجین الهذلول است که از دو هفته پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خالد بن بندر اظهار داشت که دادگاه‌های سعودی، فعالان را به دلیل دفاع از حق رانندگی برای زنان دستگیر کردند و در وزارت امور خارجه عربستان سعودی بحث بر سر اینکه آیا ادامه بازداشت آنها صدمه سیاسی به عربستان است یا نه، صورت گرفته، ادامه دارد.

با نزدیک شدن به زمان اجلاس گروه 20 در 21 و 22 نوامبر سال جاری، انتقادات و فشارهای بین‌المللی بر عربستان به دلیل کارنامه سیاه این کشور در زمینه حقوق بشر افزایش یافته است؛ به ویژه اینکه توانمندسازی زنان یکی از موضوعاتی خواهد بود که اجلاس گروه 20 آن را مورد بررسی قرار خواهد داد؛ چراکه عربستان به بازداشت فعالان حقوق بشر  ادامه می‌دهد.

لجین الهذلول در اعتراض به وضعیت خود در زندان «الحائر» دست به اعتصاب غذا زده است.

کمیته حقوق زنان سازمان ملل هفته گذشته نسبت به وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرد.

خانواده الهذلول اعلام کردند که از شرایط موجود و وضعیت سلامتی لجین نگرانند؛ چراکه منع آن‌ها از ملاقات وی شبیه دوره ای است که تحت شکنجه قرار داشت.

عربستان با این وجود که بارها متعهد به اجرای قوانین درکشورش شده اما هربار با نقض آنها و سرکوب آزادی بیان با موجی از انتقادات بین‌المللی و سازمان های حقوق بشری روبه رو بوده است.

ارسال نظر: