X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 176
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 21 آبان,1399 | 09:09 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 20 آبان,1399 | 02:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 21 آبان,1399 | 09:12 ق.ظ

انتقاد نمایندگان ۱۲۰ کشور از نقض حقوق بشر و نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا

  • انتقاد نمایندگان ۱۲۰ کشور از نقض حقوق بشر و نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا

نمایندگان حدود ۱۲۰ کشور جهان در نشست مجازی درباره وضع حقوق بشر در آمریکا شرکت کردند و شرکت کنندگان، فهرستی از توصیه‌ها برای بهبود پرونده حقوق بشری آمریکا ارائه کردند و نسبت به خشونت پلیس علیه سیاه پوستان و جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان انتقاد کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نمایندگان دولت آمریکا در سازمان ملل متحد عصر روز دوشنبه در پی خشونت‌های پلیس، تنش‌های نژادپرستانه و چگونگی رفتار با مهاجران و دیگر پرونده‌های حقوقی که منبع نگرانی بین المللی است، با موجی از انتقاد روبرو شدند.


بر اساس گزارش دویچه‌وله، نمایندگان حدود ۱۲۰ کشور جهان در نشست مجازی درباره وضع حقوق بشر در آمریکا شرکت کردند و شرکت کنندگان، فهرستی از توصیه‌ها را برای بهبود پرونده آمریکا در زمینه حقوق بشر صادر کردند.

نشست مجازی «بررسی فراگیر دوره‌ای» که می‌باید هر چهار یا پنج سال در خصوص یکی از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل تشکیل شود و دیروز تشکیل شد، درباره نگرانی‌ها در ارتباط با خشونت افراطی پلیس آمریکا در قبال آمریکایی‌های آفریقایی تبار و دیگر اقلیت‌ها و مقابله با اعتراضات در آمریکا بود و بیشتر بحث و گفتگو‌ها به این موضوع اختصاص داشت.

همچنین از واشنگتن به علت اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سرکوب مهاجران به خصوص جداسازی هزاران کودک از بستگانشان در مرز‌ها انتقاد شد.

جلسه دیروز سومین نشستی بود که پس از سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ میلادی به آمریکا اختصاص داشت.

شمار زیادی از مقامات آمریکایی از پرونده آمریکا در زمینه حقوق بشر دفاع کردند و آندرو بریمبرگ سفیر این کشور در مقر سازمان ملل متحد در ژنو و رئیس هیئت آمریکایی گفت: «پایبندی ما به مسائل حقوق بشر بر تعهد محکم سیاسی و اخلاقی و بازخواست و شفافیت مبتنی است.»

در این نشست از واشنگتن خواسته شد از تصمیم خود برای خروج از شورای حقوق بشر که در سال ۲۰۱۸ میلادی اتخاذ شد بازگردد و از تلاش برای تحمیل تحریم‌ها به دو عضو دادگاه کیفری بین المللی دست بردارد و برای لغو مجازات اعدام بکوشد.

به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هفته گذشته برگزار شد به صورت مشروح پرداخته نشد، اما گروهی از کشور‌ها از جمله آلمان و یونان و روسیه از واشنگتن خواستند از حق رأی حمایت کند.

جمیل دکور رئیس برنامه حقوق بشر در اتحادیه آمریکایی آزادی‌های مدنی گفت: «پیام شورای حقوق بشر در سازمان ملل کاملا روشن است. دولت بایدن و هریس باید به پایبندی مجدد به مسائل حقوق بشر در سطح جهانی و اتخاذ تدابیر جسورانه از روز اول برای لغو تصمیمات مضر رئیس جمهور ترامپ اولویت بدهد.»
 
برچسب ها:
ارسال نظر: