X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 125
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 آبان,1399 | 05:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 آبان,1399 | 05:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 آبان,1399 | 05:39 ب.ظ

تلاش امارات برای متوقف ساختن پرونده تجارت اعضای بدن کودکان آواره سوری

  • تلاش امارات برای متوقف ساختن پرونده تجارت اعضای بدن کودکان آواره سوری

مقامات اماراتی برای توقف تحقیقات مطبوعات سوریه در دست داشتن ابوظبی در تجارت اعضای بدن کودکان آواره سوری در مناطق تحت تسلط تروریست‌ها تلاش گسترده ای آغاز کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مسئولان اماراتی برای حذف تحقیقات مطبوعاتی جنجال برانگیز درباره تجارت اعضا در سوریه اعمال فشار‌های زیادی کردند.
 پایگاه خبری امارات لیکس به نقل از منابع مطلع افزود: مسئولان اماراتی با فشار به دولت سوریه تلاش می کنند جلوی تحقیقات  روزنامه رسمی «البعث» سوریه را درباره تجارت اعضای بدن به امارات را  فورا بگیرد.
به گفته این منابع، مسئولان ابوظبی درباره خطر‌ها و پیامد‌های تحولات جدید این حادثه و برملا شدن اطلاعات حساس درباره دست داشتن یک مقام رسمی امارات با تروریست‌های سوری در زمینه تجارت اعضا اظهار نگرانی کردند.
سازمان سوری اورکید که مخصوص نگهداری از ایتام است، از دست داشتن امارات در زمینه تجارت اعضای انسان و ۳۶ کودک سوری خبر داد. این سازمان تاکید کرد، برای تحقیق همه جانبه درباره این موضوع با هیأت‌های بین المللی همکاری دارد.
سازمان اورکید افزود: صلیب سرخ امارات پیشتر ۳۶ کودک را با برنامه سرپرستی ایتام و انجام معاینات پزشکی گسترده از جمله گروه خونی و بافت بدن از اردوگاه‌های سوریه به امارات منتقل کرده بود.
این سازمان افزود: برای تعیین سرنوشت این کودکان با طرف‌های رسانه ای، حقوقی و بین المللی ارتباط داریم. بعید نمی‌دانیم این کودکان قربانی تجارت اعضای بشر شده باشند. مدارکی را که از سرقت کودکان از اردوگاه‌ها و فروش آن‌ها به سازمان صلیب سرخ امارات حکایت دارد، منتشر خواهد کرد.

ارسال نظر: