X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 17 آبان 1399
آیت الله رئیسی:
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : شنبه, 17 آبان,1399 | 04:19 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 17 آبان,1399 | 03:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 آبان,1399 | 04:19 ب.ظ

اولویت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، ویلاهای بزرگ است،نه آلونک‌ها

  • اولویت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، ویلاهای بزرگ است،نه آلونک‌ها

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم حمایت از مدیران میدانی عرصه تولید، تأکید کرد: ما باید به مدیران شجاع و انقلابی جرأت ریسک پذیری بدهیم تا آنها در شرایط تحریم احساس کنند دستگاه قضایی و دیگر بخش های نظام از آنها حمایت می کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با اعضای فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی از مجلس ازدهم به عنوان مجلسی ولایتمدار، انقلابی و مردمی و ضد فساد یاد کرد که نسبت به مسائل کشور مطلّع است و دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دغدغه مشترک دستگاه قضا و مجلس برای رفع مشکلات تولید و تلاش برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها و جهش تولید، تأکید کرد: باید با جهت دهی تسهیلات به سوی نظام تولید و حمایت های تقنینی و قضایی به کارآفرینان و سرمایه گذاران اطمینان دهیم که آنها را در رونق تولید پشتیبانی خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی اجرای اصل 44 قانون اساسی را از تأکیدات رهبری و سیاست های قطعی نظام دانست و تصریح کرد: حتماً باید تصدی گری دولت کاهش یابد و نظارت و حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی تقویت شود.

تخلفات در واگذاری ها را پیگیری می کنیم و هیچ زمانی این کار متوقف نشده اما نباید سیاست مصوب نظام در خصوصی سازی بر زمین بماند

آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم حمایت از مدیران میدانی عرصه تولید، تأکید کرد: ما باید به مدیران شجاع و انقلابی جرأت ریسک پذیری بدهیم تا آنها در شرایط تحریم احساس کنند دستگاه قضایی و دیگر بخش های نظام از آنها حمایت می کنند.   
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت جایگاه و ساختار شوراهای حل اختلاف تأکید کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، به قوه قضاییه کمک می کنند و موجب کاهش پروندهای قضایی می شوند.

اولویت در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، ویلاها و ساختمان های بزرگ است، نه آلونک 40 یا 50 متری

آیت الله رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز هم گریز زد و با بیان این که قانون عمومیت دارد و در همه نقاط کشور حاکمیت دارد، در عین حال گفت که برخورد با موضوع باید متناسب با شرایط هر منطقه و کارشناسی شده باشد.

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس متذکر شد: اولویت در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، تخلفات درشت، ویلاها و ساختمان های بزرگ است نه آلونک های 40 یا 50 متری.

رئیس قوه قضاییه همچنین استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان یکی از ظرفیت های قانونی برای پیگیری مأموریت های دستگاه قضا را مورد اشاره قرار داد و بخشنامه صادره برای همکاری تشکل های مردم نهاد را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای تعهدات برنامه ششم توسعه دانست.

اعضای فراکسیون روحانیت مجلس به طور مضاعف موضوع تقویت و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی را پیگیری می‌کنند

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با ارائه گزارشی از برنامه ها و اهداف این فراکسیون اعلام کرد فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم 34 عضو دارد که تعداد اعضای آن نسبت به دوره گذشته 2 برابر شده است.

وی فضای مجلس یازدهم را انقلابی و ولایی توصیف و نمایندگان این دوره و اعضای فراکسیون متبوعش را متعهد، خدمت گزار و علاقمند به حل مسائل کشور و مردم معرفی کرد و گفت که با توجه به افزایش تحریم های ظالمانه دشمن مردم بیشترین انتظار برای حل مشکلات را از مجلس دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطر نشان کرد اعضای فراکسیون روحانیت مجلس علاوه بر ایفای وظایف نمایندگی و حضور فعال در صحن مجلس و کمیسیون های تخصصی، به طور مضاعف موضوع تقویت و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی را پیگیری می کنند. 

در ادامه حجت الاسلام موسوی لارگانی «اصلاح قانون مهریه» را ضروری دانست و حجت الاسلام احمدپور منع فعالیت های اقتصادی قضات را مورد تأکید قرار داد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و محلات نیز با تقدیر از بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به ترک فعل‌ها، خواستار اجرایی شدن قوانین برزمین مانده همچون قانون رونق فضای کسب و کار، قانون حجاب و عفاف، قانون امر به معروف و نهی از منکر و اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: