X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : شنبه, 10 آبان,1399 | 02:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 آبان,1399 | 02:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 آبان,1399 | 02:17 ب.ظ

شجره: مسلمانان باید علیه اسلام‌ستیزی در غرب روشنگری کنند

  • شجره: مسلمانان باید علیه اسلام‌ستیزی در غرب روشنگری کنند

شجره با اشاره به وقایع فرانسه، گفت: اسلام‌ستیزان اعتماد به نفس مسلمانان را هدف گرفته‌اند و نباید اجازه داد آنان به این خواسته خود دست یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از صدا و سیما، مسعود شجره با اشاره به وقایع فرانسه و واکنش‌ها به آن گفت: اسلام‌ستیزان اعتماد به نفس مسلمانان را هدف گرفته اند و نباید اجازه داد آنان به این خواسته خود دست یابند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: هفته پیش از حوادث اخیر، مکرون رئیس جمهور فرانسه آشکارا اسلام را هدف حمله قرار داد و گفت اسلام در بحران است در حالیکه در واقع سیاست‌های فرانسه و سیاستمداران اروپایی هم رای او در بحرانند. به علت همین فساد، مکرون ناچار شده است بیش از گذشته به نژاد پرستی و اسلام‌ستیزی روی آورد تا با جلب آرای گروه‌ها و افراد راست افراطی و عوام گرایی بتواند دوباره انتخاب شود.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات برای حفظ جایگاه و قدرت سیاسی است گفت: قدرت حاکم در اروپا به گونه‌ای عمل می‌کند که حتی به مسلمانان اجازه سخن گفتن در جامعه داده نمی‌شود در حالی که این اقدام خلاف آزادی بیان است. صاحبان قدرت در اروپا تلاش می‌کنند مسلمانان را در موضع ضعف قرار دهند، اما مسلمانان باید دیدگاه‌های خود را بیان و علیه نژاد پرستی و اسلام هراسی در غرب روشنگری کنند تا جامعه آگاه شود.

شجره گفت: همه عدالت طلبان جهان باید افشاگری کنند که چرا فرانسه برغم شعار آزادی رفتار و گفتار، حجاب را ممنوع کرده است و بگویند فرانسه در الجزایر چه میزان جنایت کرده و افراد را به قتل رساند.

رئیس کمیسون حقوق بشر اسلامی با تاکید بر اینکه مقامات فرانسه باید از خودشان و اقداماتشان شرمنده باشند خطاب به مسلمانان گفت: بیایید اعتماد به نفسمان را حفظ کنیم، به جوامع مان کمک کنیم، مقتدرانه حق برابری مسلمانان را در جوامع غیر اسلامی طلب کنیم و تسلیم امواج اسلام هراسی نشویم.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: