X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 03:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 03:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 12 شهریور,1397 | 03:43 ب.ظ

انتقاد شدید سخنگوی انروا از اقدام آمریکا علیه 5 میلیون آواره فلسطینی

  • انتقاد شدید سخنگوی انروا از اقدام آمریکا علیه 5 میلیون آواره فلسطینی
انتقاد سخنگوی انروا

سخنگوی آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل (آنروا) گفت کسی نمی تواند 5.4 میلیون آواره فلسطینی را از صحنه ی روزگار پاک کند و آنها را در معادلات منطقه نادیده بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سخنگوی آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل (آنروا) این ادعای دولت آمریکا را که گفته آنروا به گونه ای برگشت ناپذیر ایراد دارد از اساس رد کرد.
کریس گانس در گفتگو با سی ان ان و در واکنش به اقدام دولت دونالد ترامپ در قطع کمک های مالی به آن بخش از آنروا که به امور آوارگان فلسطینی رسیدگی می کرد، گفت: " کسی نمی تواند 5.4 میلیون انسان را از صحنه ی روزگار پاک کند و کسی هم نمی تواند 5.4 میلیون آواره ی فلسطینی را از معادلات منطقه بزداید و حقوق و پیشینه ی تاریخی آنان را پاک کند. پس باید به اصول اساسی بازگردیم. این مناقشه در سایه ی جنگ سال 1948 سر برآورد که در جریان همان جنگ کل ملت فلسطین از هم پاشید. سپس مجمع عمومی سازمان ملل به ما ماموریت داد به این آوارگان خدمات رسانی کنیم تا حل و فصل سیاسی تحقق پیدا کند اما چنین نشد و در نتیجه در 70 سال گذشته این آوارگان فلسطینی در هولناک ترین شرایط در اردوگاه های آوارگان ضعیف و ضعیف تر شده اند و هیچ آینده ی سیاسی هم برای خود متصور نبوده اند و هیچ یک از اعضای سازمان ملل نمی تواند به شکل یک جانبه ماموریت ما را تغییر بدهد. ما ثابت قدم و استوار به راه خود ادامه می دهیم و در قبال مسئولیتی تاریخی که بر عهده ی ما گذاشته شده به آوارگان فلسطینی متعهد هستیم تا وقتی که مجمع عمومی وضعیت را مشخص کند. هم اکنون نزدیک به 190 کشورعضو مجمع عمومی سازمان ملل هستند. آخرین باری که رای گیری اتفاق افتاد 167 کشور عضو به اتفاق آراء ماموریت ما را تمدید کردند و تنها یک عضو رای منفی داد و مخالفت کرد. لذا ما ماموریتی را که وظیفه داریم ادامه خواهیم داد ".
وی در پاسخ به این پرسش که اگر بزرگترین حامی مالی به آنروا را از دست بدهید آیا می توانید باز هم خدمات رسانی کنید، گفت: " اجازه بدهید صریح سخن بگوییم. در هشت ماه گذشته موفق شدیم 238 میلیون دلار کمک جمع آوری کنیم. درست است که کسری بودجه ی بزرگی داریم اما به طور قطع مصمم هستیم به خدمات رسانی به آوارگان را ادامه دهیم. همانگونه که تاکید کردم ماموریت ما تغییر نکرده است ". 

سخنگوی آنروا در پاسخ به این پرسش که آیا توانسته اید 80 درصد از کسری بودجه ی خود را تامین کند یا خیر گفت: " خیلی غم انگیز است که باید پاسخ منفی بدهم. زیرا نیازهای ما افزایش پیدا کرده اند. هم اکنون به کسری بودجه ای برابر با 217 میلیون دلار رو به رو هستیم، نمی خواهم از خود راضی به نظر برسیم. ما موفق شدیم هفته ی گذشته مدارس مان را راه بیاندازیم اما خیلی صریح اعلام می کنم تنها پولی که در اختیار داریم برای اداره کردن مدارس تا پایان سپتامبر کفایت می کند. پس از آن دیگر پولی در بساط نخواهد بود که به 22 هزار نفر از کارکنان بخش آموزش پرداخت کنیم و در حقیقت تنها در بخش آموزشی با مشکل رو به رو نیستیم 526 هزار کودک و نوجوانی که از آوارگان فلسطینی به جا مانده اند. اما آنچه که در خطر است همه ی بخش های خدمات رسانی ما به جمعیتی است که اکنون بیش از یک دهه است در نوار غزه در محاصره است. بیش از 50 سال از اشغالگری اسرائیل در کرانه ی باختری می گذرد و بیش از 7 سال است که یکی از وحشیانه ترین نبردهای عصر کنونی در سوریه جریان دارد و به همین علت است که ما مجبوریم به ماموریت خود متعهد بمانیم زیرا مسئولیتی تاریخی در قبال این مردم داریم. برخلاف سیاست های یک کشور عضو سازمان ملل ما از ماموریت تاریخی خود دست نخواهیم کشید ".

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: