X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 03 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 49
تاریخ ثبت : شنبه, 03 شهریور,1397 | 12:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 03 شهریور,1397 | 12:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 03 شهریور,1397 | 12:27 ب.ظ

کاهش بودجه دفتر حقوق بشر سازمان ملل از سوی آمریکا

  • کاهش بودجه دفتر حقوق بشر سازمان ملل از سوی آمریکا
سازمان ملل

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد بودجه دفتر کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده بودجه دفتر کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را قطع خواهد کرد.
براساس این گزارش، این تازه‌ترین اقدام دولت دونالد ترامپ علیه نهادهای وابسته به سازمان ملل محسوب می‌شود. بولتون گفته که با قطع بودجه امریکا، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل بزرگ‌ترین حامی مالی خود را از دست خواهد داد.
امریکا حدود 22 درصد از کل بودجه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را تامین می‌کند. بولتون در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه انجام داده است گفته که مقامات امریکایی محاسبه می‌کنند که چه مقدار از بودجه‌ امریکا به دفتر کمیسیونر و چه مقدار به شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد، می‌رسد و آن را کاهش خواهد داد.
براساس گزارش‌ها، «میشل باچلت» رییس سابق این دفتر که شیلیایی است قرار است ماه آینده جایگزین «زید رعد الحسین» کمیسیونر فعلی شود. جان بولتون اشاره‌ای به دلیل این تصمیم نکرده است اما از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس‌جمهور، وی همواره از بودجه‌ای که واشنگتن برای سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی اختصاص می‌دهد انتقاد کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
برچسب ها:
ارسال نظر: