X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 78
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 12:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 12:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 12:35 ب.ظ

اقلیت های مذهبی ایران نیازی به قیمومیت آمریکایی ندارند

  • اقلیت های مذهبی ایران نیازی به قیمومیت آمریکایی ندارند
اقلیهای مذهبی در ایران

انجمن آشوریان ایران، در بیانیه ای در پاسخ به یادداشت توئیتری «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آزار اقلیت های مذهبی و محرومیت آنان از حقوق بشر تاکید کرده است: اقلیت های مذهبی ایران نیاز به قیمومیت آمریکایی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این بیانیه آمده است: امروزه سیاست ها و خط مشی های دولت آمریکا، از راه توئیتر در فضای مجازی انتشار می یابد و جهان از آن با خبر می شود. این شیوه ای است که ترامپ، اعمال کرده است و دولتمردان کاخ سفید، آن را دنبال می کنند. 

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم بالطبع، از این قاعده مستثنی نیست.

یادداشت توئیتری او از آزار اقلیت های مذهبی در سراسر جهان و همچنین محرومیت آنان از حقوق بشر می گوید و البته نگاهی از گوشه چشم هم به اقلیت های مذهبی در ایران دارد که صد البته سندی معتبر در ارجاع به آن نداشته است و این است که سراسر جهان را شاهد می آورد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بی تردید، این اشک تمساح ریختن از سوی دولتمردی که مقابل چشم او هنوز شاهد آزار افراد به خاطر رنگ پوست هستیم و برده داری منسوخ شده «آبراهام لینکلن» با چهره ای دیگر تداوم می یابد، به نظر منصفانه و عادلانه نمی آید.

این بیانیه می افزاید: دیوارکشی میان دو ملت در مرزهای آمریکا آن هم چند دهه پس از فروریختن دیوارهای میان ملت ها، نهایت ستمی است بر ملت هایی که مرزها را درمی نوردند و برتر از آن ظلم و ستم جداسازی والدین کودکان از فرزندانشان و انبار کردن آنها در اردوگاه هایی که به آشویتس نازی ها بیشتر شباهت دارد، نهایت بربریت در جامعه جهانی است و هم اکنون جهان شاهد جداسازی و اخراج همسر یک تفنگدار آمریکا در سرزمینی است که هفده سال در آن زندگی کرده است و خانواده ای که به دست ستمگر حکومت نژادپرست ترامپ فرو پاشید.

در بیانیه انجمن آشوریان تاکید شده است: به گفته عیسی مسیح، که خس را در چشم برادر خود می‌بینی و چوبی را که در چشم خود داری نمی‌یابی، اقلیت های مذهبی در ایران، نیاز به این قیمومیت توئیتری آمریکایی ندارند، که بی تردید، در حفظ آئین ها و زبان و دین، نظام اسلامی ایران را پشتیبان خود می بینند.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: