X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 مرداد,1397 | 11:32 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 مرداد,1397 | 11:32 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 مرداد,1397 | 11:32 ق.ظ

کشورهای متجاوز از ورود کمک های انسانی جلوگیری می کنند

  • کشورهای متجاوز از ورود کمک های انسانی جلوگیری می کنند
یمن

یمن اعلام کرد که کشورهای متجاوز به تازگی با ادامه کارشکنی برای ورود کمک های انسانی به این کشور از صدور مجوز برای تخلیه بار کشتی ها و هواپیماهای حامل کمک و دارو در بنادر و فرودگاه های یمن خودداری می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از شبکه خبری المسیره، وزارت امور خارجه یمن با انتشار بیانیه ای افزود: این کشورها اخیرا در همین رابطه و برای دومین بار پیاپی مانع ورود هواپیمای روسی حامل کمک های بشردوستانه به فرودگاه صنعا شدند.

یک مقام آگاه در وزارت خارجه یمن گفت: دیدارهای چند روز اخیر شماری از سفیران کشورهای دوست و نمایندگان سازمان های منطقه ای و بین المللی و اعضای پارلمان های برخی کشورها و نتایج مثبت این دیدارها، باعث نگرانی کشورهای متجاوز و مزدوران آنها شده است.

وی گفت که ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان ضمن کارشکنی در ارتباط با ورود برخی هیات های اعزامی کشورهای دوست و سازمان های بشردوستانه به منظور آگاهی از اوضاع انسانی مردم یمن، مانع ورود خبرنگاران، نمایندگان مجالس و فعالان مدنی به کشور می شود و این موضوع با حقوق بشر و قوانین بین الملل منافات دارد.

مقام یمنی افزود: از کشورهای دوست می خواهیم فعالیت های دیپلماتیک خود را در صنعا ولو به صورت تدریجی از سرگیرند تا از نزدیک با حقایق آشنا شوند.عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 

منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: