X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 31 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 143
تاریخ ثبت : یکشنبه, 31 تیر,1397 | 12:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 31 تیر,1397 | 12:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 31 تیر,1397 | 12:01 ب.ظ

هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره جنگ جدید در غزه

  • هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره جنگ جدید در غزه
دبیر کل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از افزایش تنش های خشونت آمیز در نوار غزه گفت: در صورت بروز جنگ جدید در نوار غزه موجب وخیم تر شدن بحران انسانی در این منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  به نقل از وب سایت سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ضروری است، تمامی طرف های درگیر در غزه فورا از بروز جنگ ویرانگر دیگر خود داری کنند.دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست از شعله ورشدن جنگ جدید پیشگیری کند.

گوترش خواستار همکاری تمامی گروه های درگیر در غزه با سازمان ملل متحد به ویژه با «نیکولای ملادینف» هماهنگ کننده ویژه این سازمان و تلاش برای یافتن یک راه حل برون رفت از این شرایط خطرناک شد.

وی گفت: جنگ جدید در غزه که زندگی غیر نظامیان را تهدید می کند، موجب تعمیق بحران انسانی در این منطقه می شود و تلاش ها برای بهبود شرایط زندگی در این منطقه و حمایت از بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه را تضعیف می کند.

این اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد پس از آن صورت می گیرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی آمادگی خود را از ساعات اولیه روز شنبه برای برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اعلام آمادگی گروه های فلسطینی برای آتش بسدر پی گسترش حملات رژیم صهیونیستی به غزه روی می دهد که در جریان آن چهار تن از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر صهیونیست جمعه شب در پی کشته شدن یک نظامی خود در مرز غزه با سرزمین های اشغالی، حملات خود به این منطقه را افزایش داد و مراکز زیادی را بمباران کرد.

برچسب ها:
ارسال نظر: