X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 224
تاریخ ثبت : شنبه, 30 تیر,1397 | 04:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 تیر,1397 | 04:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 تیر,1397 | 04:07 ب.ظ

تکرار حمله لفظی نیکی هیلی به شورای حقوق بشر

  • تکرار حمله لفظی نیکی هیلی به شورای حقوق بشر
هیلی

سفیر آمریکا در سازمان ملل در تازه ترین سخنانش در اندیشکده هِریتِج ، بار دیگر به شورای حقوق بشر حمله کرد و این شورا را ناموفق‌ترین نهاد سازمان ملل خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نیکی هیلی همچنین یکبار دیگر از تصمیم دولت «دونالد ترامپ» برای خروج از شورای حقوق بشر حمایت کرد و بدون اشاره به سیاسی کاری های کشورش در زمینه حقوق بشر مدعی شد: شورای حقوق بشر سازمان ملل مکانی برای وجدان انسانی نبوده بلکه مکانی سیاسی است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل برای زیر سوال بردن شورای حقوق بشر گفت:  حق صحبت کردن آزادانه برای اطمینان از آینده خود، برای برابری در مقابل قانون، برای عبادت آزادانه که حقوقی مقدس هستند، از نظر دولت آمریکا بسیار مهم بوده و نباید به یک موسسه، بویژه موسسه‌ای که خود را شورای حقوق بشر می‌نامد، اجازه داد آن‌ حقوق را خوار و خفیف کند.
هیلی ادامه داد که  واشنگتن با ساختار این شورا که به ادعای وی متشکل از بدترین مجرمان حقوق بشری شامل چین، ونزوئلا، عربستان سعودی و مصر است، مخالف بوده است.
وی همچنین با ژستی حقوق بشری اظهار کرد که  شورای حقوق بشر در بیشتر مواقع در مورد بدترین رژیم‌ها با سابقه حقوق بشری، به جای محکوم کردن، مسائل را کتمان کرده است.
این در حالی است که چندی پیش آمریکا در حمایت از رژیم بدسابقه حقوق بشری صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد. همان زمان ، نیکی هیلی در نشستی خبری ضمن حمایت  از رژیم کودک کش صهیونیستی، شورای حقوق بشر سازمان ملل را «فاضلاب» خواند!
گفتنی است؛ شورای حقوق بشر در سال ۲۰۰۶، جایگزین کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل شد ولی آمریکا تا سال ۲۰۰۹ عضو آن نشده بود. دولت ترامپ در ماه ژوئن سال جاری (خرداد ۹۷) خبر داد که آمریکا از این شورا خارج می‌شود.
حملات پی در پی نیکی هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل به شورای حقوق بشر در شرایطی صورت گرفته است که آمریکا این روزها به دلیل رفتار نژادپرستانه با مهاجرین و پناهجویان به شدت مورد انتقاد قرار دارد. آمریکا بعد از ریاست‌جمهوری ترامپ و در چند هفته اخیر، با جدا کردن فرزندان از والدینی که به صورت غیر قانونی وارد آمریکا شده‌اند، آن‌ها را در قفس‌هایی نگهداری می‌کند. این مسئله باعث بروز اعتراضات اجتماعی و مردمی زیادی در آمریکا شده است. در همین حال در پی رسوایی جدایی کودکان از والدین در مرزهای آمریکا به دلیل اجرای سیاست «تحمل صفر» با مهاجران، دولت ترامپ از کنگره خواسته اجازه دهد والدین و کودکان با همدیگر بازداشت شوند!
تحلیلگران و ناظران معتقدند حملات این روزهای آمریکا به شورای حقوق بشر در جهت  انحراف افکار عمومی از سیاهه حقوق بشری واشنگتن است که هر روز به آن افزوده می شود.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: