X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 67
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1397 | 12:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1397 | 12:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1397 | 12:52 ب.ظ

باید اعلام کنیم که الزامی برای انجام تعهداتمان در برجام نداریم / شرایط ما فراتر از آن است که اروپایی‌ها یا آمریکایی‌ها بخواهند به ما الزامی داشته باشند

  • باید اعلام کنیم که الزامی برای انجام تعهداتمان در برجام نداریم / شرایط ما فراتر از آن است که اروپایی‌ها یا آمریکایی‌ها بخواهند به ما الزامی داشته باشند
لاریجانی

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان و کارشناس مسائل استراتژیک با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات مجری برنامه در مورد برجام، مسائل اقتصادی پس از برجام و ... پاسخ می‌دهد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان و کارشناس مسائل استراتژیک با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات مجری برنامه در مورد برجام، مسائل اقتصادی پس از برجام و ... پاسخ می‌دهد.وی اظهار کرد: ابتدا باید غرض اصلی خود را از مذاکرات هسته ای مشخص کنیم و آن را محور قرار دهیم. مذاکرات هسته‌ای و تعهدات صورت گرفته را به دلیل رفع تحریم ها انجام دادیم و عمدتا در رفع تحریم ها دو محور را دنبال می کردیم، در واقع اینکه نفت خود را بفروشیم و پول نفت را بتوانیم به راحتی در سیستم بانکی استفاده کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور بیان کرد: از سوی دیگر تحریم هایی که با مصوبات شورای امنیت علیه ما بود باید لغو می‌شد، مثل کشتیرانی، بنادر، فرودگاه‌ها، تحریم ها هم باید لغو شود و نه اینکه فقط بر چسب آن لغو شود مثلا کشتی ما برود هلند امروز به او بگویند به خاطر مسائل هسته ای تحریم نیستند بلکه به خاطر یک چیز دیگر تحریم هستید پس تحریم بوده است فقط برچسب آن عوض شده است لذا این هم نباید باشد.

وی اظهار کرد: این موارد کل اهداف ما از مذاکرات بوده است، حالا باید ببینیم که با شرایط جدیدی که پیش آمده چقدر از این اهداف می تواند عملیاتی شود، چه اروپا با آمریکا تقسیم کار کرده باشند چه نکرده باشند لذا مقاصد ما در این خصوص کاملا مشخص است.

محمد جواد لاریجانی افزود: می خواهم بگویم از روز اولی که برجام تصویب شد تا به امروز ما تعهدات خود را خوب انجام دادیم،  با وجود آژانش بی مروت و بدگویی که قبلا علیه ما خیلی دشمنی‌ها کرده است؛ اما ما آنقدر خوب عمل کرده ایم که آن هم مجبور شده است که به تعهدات ما اذعان کند. آن هم اذعان از یک آژانس متخاصم. 

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان بیان کرد: درصد خوبی از تعهداتشان را انجام ندادند حالا که آمریکایی ها از این برجام بیرون رفتند  اشکالات مهمی در ساختار برجام هم بود که تعادل برجام را به هم زد.

وی اظهار کرد: منافع زیادی از ما آسیب دیده است که فقط مربوط به اروپا نیست، مثلا شرکت هندی یا شرکت برزیلی اگر بخواهد با ما کار کند باز هم در معرض آسیب است پس صحبت ما این است که در شرایط فعلی چیزهایی که ما دنبال آن بودیم چقدرش قابل وصول است.محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: بنده قاطعانه می توانم بگویم که اروپایی ها جرات انجام دادن بخش عمده آن را ندارند و بخش دیگر را هم تصمیم ندارند انجام دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور بیان کرد: آن قسمت هایی که جرأت ندارند قسمت های خیلی عمده سرمایه گذاری های شرکت های مهم آن است و آن قسمتهایی که خودشان تصمیم ندارند حتی شرکت های کوچک تر هستند و جاهایی که دولت می تواند نفوذ داشته باشد و فشار وارد کند.وی ادامه داد: حالا از این به بعد ما باید تعهدات جدیدی را انجام دهیم. لذاباید هر چه زودتر اعلام کنیم که ما در انجام تعهدات خود در برجام الزام نداریم و خودمان داریم داوطلبانه انجام می دهیم. مقام معظم رهبری در مرقد حضرت امام راحل فرمودند  "فعلا" که این فعلا معنایش این است که تعهدات ما به اختیار خودمان است.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: