X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 49
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 04:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 04:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 04:32 ب.ظ

دستاوردهای زندان‌ها در زمینه رعایت حقوق شهروندی به سایر کشورها ارائه شود

  • دستاوردهای زندان‌ها در زمینه رعایت حقوق شهروندی به سایر کشورها ارائه شود
دیدار رئیس سازمان زندان‌ها با دکتر باقری

معاون بین‌الملل رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم تدوین سندهای بین‌المللی در زمینه معرفی و ارائه موفقیت‌ها و دستاوردهای زندان‌ها در زمینه رعایت حقوق شهروندی به‌سایرکشورهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، « علی باقری» معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در دیدار « مهدی حاج‌محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها که در محل سازمان زندان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: دستاوردهای زندان‌ها در زمینه رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات مختلف به زندانیان را باید به نحو شایسته و استفاده از ظرفیت‌های رسانه به جهانیان عرضه کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: به موازات ارائه دستاوردها می‌توان از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده نمود.
معاون بین‌الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم تدوین سندهای بین‌المللی در زمینه معرفی و ارائه موفقیت‌ها و دستاوردهایمان به سایر کشورهاست، افزود: ارائه الگوی خوب به عنوان کشوری اسلامی و پیش‌قراول استقرار حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) وظیفه همه ماست.

چنان عمل کنیم که زندان‌های ما نیز حقانیت نظام اسلامی را تبلیغ کنند

رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای همکاری وجود دارد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که برغم تلاش دشمنان، به واسطه تلاش های انجام شده در زندان نیز حقانیت نظام را تبلیغ کنیم.
 
حاج محمدی افزود: هرچند با نقطه مطلوب و آنچه بر اساس آموزه های دینی توقع هست هنوز فاصله داریم اما اقدامات و خدمات زندانبانی ما در بسیاری از شاخص ها در دنیا کم نظیر است.
 
عضو شورای عالی قضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان نظام و انقلاب تلاش گسترده ای برای القای فضای منفی از زندان ها دارند اما به لطف الهی و با کار جهادی کارکنان مشاهده نمودید که حتی بحران کرونا نیز در زندان ها به خوبی مدیریت شد.
 
رئیس سازمان زندان ها با طرح دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رعایت حقوق شهروندی زندانیان گفت: دیدگاه های بزرگان ما در زمینه حقوق بشر و توجه به زندانیان از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر مترقی تر است.
برچسب ها:
ارسال نظر: