X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 873
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 شهریور,1399 | 10:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 شهریور,1399 | 10:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 شهریور,1399 | 10:30 ق.ظ

فیلم| روایتی مخوف از زندان آمریکا که اکثر زندانیان آن سیاه‌پوستند

  • فیلم| روایتی مخوف از زندان آمریکا که اکثر زندانیان آن سیاه‌پوستند
زندان می سی سی پی

در آمریکا سالانه ۵۰۰۰ زندانی بخاطر شرایط بحرانی زندان‌ها می‌میرند که این بالاترین آمار مرگ و میر در زندان‌ها در سراسر جهان است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گزارش بی.بی.سی از وحشتناکترین و مرگبارترین زندان‌ها در می‌سی‌سی‌پی، نشانی از وخامت اوضاع حقوق بشر آمریکایی است .

بر اساس این گزارش، ساختمان این زندان ویرانه که آماج باران و سیل بر ویرانگی آن افزوده؛ وجود آشپزخانه کثیف و پر از حشره و کرم، مارها که در راهروی آن می‌لولند و موش‌ها و سوسک‌ها که شب‌ها از سر و کول زندانی‌ها بالا می‌روند، حاکی از آن است که دولت آمریکا به این بخش بی‌توجه بوده و بودجه‌ای اندک به آن اختصاص داده است .

خبرنگار بی.بی.سی می‌گوید: این زندان بسیار بدنام و تحت حفاظت شدید است؛ ما را به داخل زندان راه ندادند اما می‌دانیم آنجا چه خبر است.

اکثر زندانیان این زندان سیاه‌پوستان هستند. « ددموند» جوان سیاه‌پوستی که ۱۴ سال را در بدترین جای زندان سپری کرده از واحد ۲۹ که معروف به سوراخی است می گوید: روزی داخل غذا موش پیدا کردیم و آن را دور ریختم که این موضع برای ما دردسرساز شد. این درحالی است که مسئولان زندان می گویند کیفیت غذا برای زندانیان خوب است! غذای خوب و لذیذ جز حقوق زندانیان نیست.

«جاوون» یکی از زندانیان سیاه‌پوست که از این زندان آزاد شده می‌گوید: جلوی چشمان من زندانیان زیادی جان سپردند . زمانی که در این زندان بودم طی ۳ هفته ۱۳ کیلو لاغر شدم و انگشت پاهایم از شدت کپک عفونت کرده بود.

 او یکی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی دربند این زندان است . هیچ جایی این تعداد زندانی ندارد !

هشت ماه پیش در این زندان یک درگیری پیش آمد؛ برق‌ها را خاموش کردند . در این درگیری یک مرد ۴۲ ساله به نام « ای. دینی» جان می‌سپارد. «سندرا» مادر این مرد سیاه‌پوست می‌گوید که پسرش با وجود بیماری دیابت هفته‌ها به آب و دارو دسترسی نداشته است.

مرگ «جورج فلوید»، تیراندازی مکرر به «جیکوب بلیک» و مرگ «دانیل پرود» ، داستان خشونت پلیس آمریکا را بار دیگر برجسته کرد، اما دولت ترامپ سعی کرده بر تعداد واقعی مرگ‌ها سرپوش بگذارد؛ آمارهایی که نشان می‌دهد بحران جدی است.

در آمریکا سالانه ۵۰۰۰ زندانی بخاطر شرایط بحرانی زندان‌ها می‌میرند که نیمی از آنان با خودکشی و مواد مخدر می‌میرند و این بالاترین آمار مرگ و میر در زندان‌ها در سراسر جهان است .

برچسب ها:
ارسال نظر: