X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 01:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 01:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 01:01 ب.ظ

ادعای کشورهای غربی در حمایت از آزادی بیان فریبکاری است

  • ادعای کشورهای غربی در حمایت از آزادی بیان فریبکاری است
آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تهران

آیت الله رئیسی با ابراز تأسف مقامات کشورهای غربی و مجامع مدعی حقوق بشر در برابر اهانت هایی که در برخی کشورها به قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) می شود، ادعای آنها برای حمایت از «آزادی بیان» را فریبکاری دانست و گفت: «آزادی»، صیانت از علم و دانش و عقلانیت بشر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در آئین رسمی آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان تهران که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای سرچشمه) برگزار شد، طراحی «فقه نظام» در حوزه علمیه تهران را اقدامی ارزنده در راستای بهره مندی قوای سه گانه و دستگاه ها از فقه غنی جعفری و خدمات علمی حوزه برای پیشبرد اهداف نظام دانست.

رئیس قوه قضاییه کادرسازی حوزه های علمیه برای بخش های مختلف نظام را مهم دانست و با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر حوزه با دستگاه قضا اظهار داشت: قوه قضاییه نیازمند قضاتی عالم و عادل و اخلاقمدار است و یکی از مأموریت های حوزه های علمیه باید کادرسازی برای دستگاه قضایی اسلامی باشد.

آیت الله رئیسی با بیان این که از نظر فقه شیعه هیچ بن بست و سوال بی جوابی وجود ندارد، به سوالات بی شمار حقوقی و قضایی روز که باید با کار اجتهادی پاسخ داده شوند اشاره کرد و از فقها و مدیران و اساتید حوزه خواست که دستگاه قضایی را در پاسخگویی به این سوالات و تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر یاری دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گسترش دین و معنویت در دنیای امروز اظهار داشت: امروز ملت ها و به ویژه جوانان گرایش زیادی به دین پیدا کرده اند و عامل اصلی عصبانیت دشمنان و هجمه هایی که به دین می کنند، استیصال آنها در برابر اقتدار اسلام و نظام اسلامی در تسخیر دل ها و افکار ملت ها و بیداری و ایستادگی آنها در برابر نظام سلطه و مستکبران است.

آیت الله رئیسی با ابراز تأسف مقامات کشورهای غربی و مجامع مدعی حقوق بشر در برابر اهانت هایی که در برخی کشورها به قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) می شود، ادعای آنها برای حمایت از «آزادی بیان» را فریبکاری دانست و افزود: «آزادی»، صیانت از علم و دانش و عقلانیت بشر است.

رئیس قوه قضاییه گفت: پیامبر اسلام حق بزرگی بر گردن بشریت دارند و مدنیت امروز انسان مرهون آموخته ها و تلاش مصلحانه آن حضرت است و توهین به نبی مکرم ما که اول شخص عالم هستی هستند، توهین به انسان و همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و محکوم به شکست است.

آیت الله رئیسی افزود: این که به عده ای اوباش اجازه دهند به مقدسات انسان های دیگر اهانت کنند، خلاف آزادی و مصداق بارز سلب آزادی است و قطعاً موجب نفرت انسان های آزاده دنیا از عوامل و حامیان این نوع حرکات سخیف و رذیلانه می شود و اتاق فرمان این اقدامات موفق نمی شود به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنانش از همه اندیشمندان و حقوقدانان و سران کشورها به ویژه رهبران کشورهای اسلامی خواست که با موضع گیری قاطع در برابر اهانت به مقدسات، اجازه ندهند مشتی انسان جاهل آزادی را سلب و عرصه را برای خردمندان و آزاداندیشان تنگ کنند.        

برچسب ها:
ارسال نظر: