X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 91
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 03:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 03:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 | 03:01 ب.ظ

کووید-۱۹ در زندان‎های فرانسه

  • کووید-۱۹ در زندان‎های فرانسه
زندان- فرانسه

زندان‌های فرانسه که همواره به دلیل ازدحام بالا و عدم بهره مندی از امکانات و تجهیزات پزشکی، از سوی سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد بودند، در پی شیوع بیماری «کرونا» با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند.

فرانسه هنوز آمار رسمی در مورد شمار زندانیان مبتلا یا قربانی کرونا اعلام نکرده است.
طبق گزارش «لیبراسیون»، فرانسه که در روز‌ها و هفته‌های اخیر با افزایش شمار مبتلایان به کرونا مواجه شده و ۲۸ منطقه از ۱۰۱ منطقه آن در وضعیت قرمز کرونایی هستند، تاکنون ۳۰ هزار و ۷۲۳ مورد مرگ و ۳۲۸ هزار و ۹۸۰ مورد ابتلای ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.
زندان منطقه «اوزرچه»، در ماه مارس در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها به کمبود امکانات و غیرقابل استفاده بودن تخلیه شد. شدت این شورش به حدی بود که پلیس از بالگرد برای انجام عملیات ضد شورش استفاده کرد. وزارت دادگستری فرانسه برخلاف سایر کشور‌هایی که برای مقابله با شیوع کرونا در زندان و تبدیل آنها به کانون شیوع بیماری اقدام به کاهش شمار زندانیان کردند، از آزاد کردن موقت زندانیان خودداری کرده و تنها به تغییراتی مانند عدم صدور احکام زندان زیر یک ماه بسنده کرد.
این روند در حالی ادامه دارد که دادگاه حقوق بشر اروپا در ماه فوریه، فرانسه را به دلیل زندان‌های شلوغ به نقض کنوانسیون حقوق بشر اروپا متهم کرد. این دادگاه اعلام کرد ظرفیت این زندان‌ها در بعضی موارد ۲۰۵ درصد است. آمارها از زندان‌های فرانسه عمق بحران بهداشتی در این اماکن را نشان می‌دهد.
جمعه گذشته، ۶ مورد ابتلای زندانیان به کرونا در ۲۴ ساعت ثبت شد که ۵ مورد آن در میان پزشکان و کارکنان درمان بودند. آخرین گزارش‌ها از زندان «نانتره» نیز از شیوع گسترده بیماری حکایت دارند.
یک پزشک فرانسوی نیز در نامه‌ای، زندان‌های فرانسه را مکان‌های فراموش شده‌ای توصیف کرد و افزود: زندان‌ها «کووید – ۱۹» را در خود حبس کرده‎اند. ماسکی در زندان‌های فرانسه وجود ندارد و دولت این کشور به دروغ از ارائه خدمات و اندیشیدن تمهیدات خبر می‌دهد.

برچسب ها:
ارسال نظر: