X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 53
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 شهریور,1399 | 02:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 شهریور,1399 | 02:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 شهریور,1399 | 02:58 ب.ظ

پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی در دستور کار دستگاه قضایی است

  • پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی در دستور کار دستگاه قضایی است
جلسه شورای عالی قضایی

رئیس قوه قضائیه گفت: پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار جدی قوه قضائیه قرار دارد و رایزنی هایی با دستگاه قضایی عراق در این خصوص داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام تعزیت آل الله، «حق خواهی»، «عدالت طلبی» و «مبارزه با فساد» را از آموزه های مهم فرهنگ حسینی و وظیفه همه ارکان نظام اسلامی دانست.

در اجرای عدالت توصیه به تنهایی کارگشا نیست؛ باید اقدام کرد
رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در اجرای حق و عدالت و مبارزه با فساد توصیه به تنهایی اثرگذار نیست که فقط بخواهیم بایدها و نبایدها را تبیین کنیم و آنچه مهم ترین عامل کاهش جرم و فساد و تخلف می شود، پیگیری و اقدام و عمل به موقع و دقیق است.

ذات نظام اسلامی پاک و ضد فساد است
آیت الله رئیسی با تأکید بر این که ذات حکومت اسلامی و نظام ما پاک و ضد فساد است، ادامه داد: هر کجا فساد لانه کند، نظام با آن مقابله خواهد کرد و هیچ دستگاه و کارگزاری نمی تواند بپذیرد که فساد در جامعه و سیستم اداری باشد.

دشمن با حربه تحریف حکومت های فاسد را برپا می کند
رئیس قوه قضاییه، دومین آموزه مهم عاشورای حسینی را «مقابله با تحریف» عنوان کرد و گفت: دشمنان با ترسیم چهره ای مشوه و وارونه از حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) و ممنوع کردن بیان احادیث آن بزرگواران و تحریف واقعیت ها، جهل را بر جامعه مستولی کردند تا حکومت های فاسد را برپا کنند.

امام حسین (ع) برای جهل زدایی از جامعه قیام کرد
آیت الله رئیسی با اشاره به اهمیت آگاهی در بیداری جامعه، افزود: قدرت های مستکبر به راحتی بر جامعه ناآگاه حاکم می شوند و امام حسین (ع) برای جهل زدایی و مبارزه با ناآگاهی قیام کرد تا جامعه، قدرت تعقل و تحلیل پیدا کند.

همه باید تمام قد مقابل تحریف بایستیم
رئیس قوه قضاییه با بیان این که امروز هم دشمن برای موفقیت در اعمال تحریم ها، از حربه تحریف بهره می برد، تأکید کرد: مقابله با تحریف وظیفه ای همگانی است و باید با اراده قوی و تمام قد مقابل تحریف بایستیم تا دشمن نتواند برای پیشبرد اهدافش میدان یابد.

هیچ گاه نباید به دشمن اعتماد کرد
«بی اعتمادی به دشمن» از دیگر آموزه های مهم عاشوراست که آیت الله رئیسی به آن اشاره و تأکید کرد: سعادت جامعه در گرو پیوند با فرهنگ حسینی و عمل به آموزه های عاشورایی است.

آمریکا تروریست و حامی ترویست هاست
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه 1360 و شهادت محمدعلی رجایی و حجت الاسلام محمدجواد باهنر به دست منافقین، بر لزوم مبارزه با تروریسم تأکید و از آمریکا و اروپا به دلیل پناه دادن به عناصر تروریست انتقاد کرد.

آیت الله رئیسی گفت: آمریکا هم به قاتل 17 هزار نفر از مسئولان و مردم ایران پناه داده و هم خودش دولتی تروریست است که علناً اعلام کرده سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی را در حالی که مهمان رسمی دولت عراق بود، ترور کرده است.

خون حاج قاسم موجب آگاهی ملت ها و پایداری حق می شود
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی از سوی دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه، تصریح کرد: خون شهید سلیمانی دامنگیر عوامل ترور او شده و با آگاهی ملت های منطقه، موجب خروج آمریکا از منطقه و پایداری حق خواهد شد.

انتقاد شدید رئیس دستگاه قضا از دولت نیجریه
آیت الله رئیسی در سخنانش با محکومیت حمله به عزاداران حسینی در نیجریه، این اقدام را خلاف «آزادی عقیده» دانست و با انتقاد از سکوت مجامع مدعی حقوق بشر در قبال این جنایت، در عین حال متذکر شد: هر چه عاشقان حسینی بیشتر مورد ستم قرار گیرند، عاشورا پررنگ تر می شود اما این که عده ای فقط به خاطر عشق و ارادت به امام حسین (ع) و ذکر نام ایشان و تعظیم شعائر دین مورد آزار قرار گیرند، سوال برانگیز است.

برچسب ها:
ارسال نظر: