X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 534
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 02:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 02:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 | 02:45 ب.ظ

فیلم|شلیک هفت گلوله به جوان غیرمسلح سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

  • فیلم|شلیک هفت گلوله به جوان غیرمسلح سیاهپوست توسط پلیس آمریکا
ویسکانسین آمریکا

شلیک پلیس آمریکا به یک فرد سیاهپوست غیرمسلح در «کنوشا» ایالت «ویسکانسین»، باردیگر اعتراضات در این کشور را شعله ور کرد و مقامات ایالتی، دهها نیروی گارد ملی آمریکا را برای سرکوب معترضان مستقر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، به دنبال تشدید اعتراضات در شهر «کنوشا» ایالت «ویسکانسین» آمریکا به اقدام افسر پلیس در شلیک هفت گلوله به «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله سیاهپوست غیرمسلح، فرماندار ایالت ویسکانسین دستور استقرار ۱۲۵ نیروی گارد ملی آمریکا را در این شهر صادر کرد.

راشاتودی در گزارشی اعلام کرد فرماندار ایالت ویسکانسین در خصوص استقرار گارد ملی آمریکا در شهر کنوشا گفت: این نیروها برای محافظت از زیرساخت‌های مهم همچون اداره آب و برق و ایستگاههای آتش‌نشانی مستقر شده‌اند.

 انتشار تصاویر ویدئویی دلخراش از شلیک پلیس آمریکا به این جوان سیاهپوست، خشم معترضان آمریکایی را بار دیگر شعله ور کرد و با نیروهای پلیس درگیر شدند. اعتراضات در شهر کنوشا به خشونت کشیده شد و معترضان خودروهایی را به آتش کشیدند.

اعتراضات تا اندازه‌ای خشونت‌بار بود که اداره پلیس ویسکانسین از ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه شب به وقت محلی قوانین منع آمد و شد اعلام کرد.

پس از این اعتراضات پلیس ویسکانسین گفت وضعیت جسمانی بلیک در بیمارستان فروترت «میلواکی» به ثبات رسیده و نیروهای ارشد پلیس ویسکانسین  در حال تحقیق درباره این رخداد هستند.

گفتنی است از اوایل خرداد ماه و در پی اقدام افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی با فشردن زانو بر روی گردنش، اعتراضات سراسری به خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و سیاهپوستان از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد.

برچسب ها:
ارسال نظر: