X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
دبیر ستاد حقوق بشر:
تعداد بازدید خبر : 398
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 مرداد,1399 | 02:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 مرداد,1399 | 02:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 02:58 ب.ظ

دکتر طهماسبی نماد برجسته حقوق بشر اسلامی است

  •  دکتر طهماسبی نماد برجسته حقوق بشر اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: شهید طهماسبی الگوی شایسته مدافعان سلامت و نماد برجسته حقوق بشر اسلامی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فرزندان شهید دکتر سید «بهرام طهماسبی» با «علی باقری»، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه، دیدار و تندیس ششمین جشنواره حقوق بشر اسلامی را دریافت کردند.

در این دیدار صمیمانه، «مریم طهماسبی» با بیان اینکه آرزوی پدرم شهادت بود، گفت: به اذعان پرسنل بیمارستان، پدرم در طول مدت کوتاه ریاست خود، مانند فرماندهان جنگ، با تمام قوا مشغول خدمت بود و پس از ابتلا به کرونا نیز اهل گذشت و فداکاری بود؛ چنانکه علیرغم نفس تنگی، اصرار داشتند کپسول اکسیژن خود را در اختیار سایر بیماران قرار دهند.

وی افزود: وقتی به پدرم ریاست بیمارستان آمل در دوران کرونا پیشنهاد شد، به ایشان گفتم کاش این مسئولیت را در این برهه قبول نمی‌کردید اما پدرم پاسخ داد باید در بحران به داد همشهری‌هایم برسم.

«محمدجواد طهماسبی» نیز با اشاره به امتناع دکتر طهماسبی برای انتقال به تهران، گفت: ایشان حاضر نبود به تهران منتقل شود و می‌گفت اگر بیمارستان را ترک کنم، بیمارانم امیدشان را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: تنها زمانی فهمیدیم پدرم جانباز شیمایی هستند که به علت بیماری کرونا، اسکن ریه از ایشان انجام شد و پزشک متخصص اذعان داشت شواهد نشان می‌دهد پدر در دوران جنگ شیمایی شده‌اند ولی ایشان این موضوع را مخفی می‌کرد.

در ادامه علی باقری، دکتر طهماسبی را الگوی شایسته مدافعان سلامت و نماد برجسته حقوق بشر اسلامی خواند و اظهار داشت: بشریت مدیون کسانی است که برای صیانت از "حقوق انسان‌" حاضرند "وجود خود" را هم هزینه کنند. به همین جهت شهید طهماسبی هنگام تجاوز دشمن، جلودار دفاع از ملت در برابر متجاوزان و هنگام شیوع بیماری کرونا سردمدار دفاع از سلامت مردم بود و در نهایت مفتخر به دریافت نشان شهادت گردید.
 

ارسال نظر: