X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : شنبه, 25 مرداد,1399 | 04:37 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 مرداد,1399 | 04:37 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 مرداد,1399 | 04:37 ب.ظ

معرفی برگزیدگان ششمین جایزه‌ی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی

  • معرفی برگزیدگان ششمین جایزه‌ی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی
بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی

برگزیدگان ششمین جایزه‌ی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مراسم آیین بزرگداشت روز جهانی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» امروز (شنبه) از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه به صورت ویدئو کنفرانس در تهران، برگزار شد .

در این مراسم برگزیدگان ششمین جایزه­‌ی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی شدند و از آنها تقدیر به عمل آمد.

در بخش مدافعان سلامت، از شهید دکتر سید بهرام طهماسبی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و عضو هیأت‌علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و از رزمندگان سرافراز و جانباز شیمیایی دفاع مقدس تقدیر گردید که وجه انتخاب وی برای دریافت جایزه حقوق بشر اسلامی، پذیرش مسؤولیت بیمارستان در دوران اوج کرونا (از اسفندماه ۱۳۹۸)، ایثار در زمینه‌ی امکانات درمانی خاص و رویکرد مدیریت جهادی و حضور در میدان مبارزه عنوان شده است .

همچنین در این بخش از دکتر احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی به علت اهتمام ویژه وی برای هم‌افزایی میان کشورهای منطقه و ارائه کمک‌های بهداشتی و دارویی در دوران همه‌گیری کرونا و تلاش برای تضمین سلامت پناهجویان منطقه‌ی مدیترانه شرقی به‌ویژه سوریه، یمن، و افغانستان تقدیر شد.

در بخش حامیان حقوق عامه، محمدجواد حشمتی مهذّب، رئیس کل دادگستری استان تهران، به دلیل  ارائه خدمات و ابداعات در حمایت از حقوق عامه ازجمله پیگیری و اقدامات حقوقی قضایی به‌منظور مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مورد تقدیر قرار گرفت.

از فرزاد بهشتی توندری، جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز به دلیل حضور میدانی و جهادی و ارائه خدمات  قضایی در حمایت از حقوق عامه ازجمله بیماران جذامی، مشکلات زیست‌محیطی  و حمایت از کودکان بهزیستی  و خدیجه صدیقی، مسؤول گروه جهادی شهید گیلاسی، کارآفرین و جهادگر برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی برگرفته از مأموریت‌های جهادی و کمک به محرومان با تأکید بر تقویت مشاغل خانگی متنوع برای اشتغال بانوان تقدیر به عمل آمد.

در بخش جهادگران عرصه مبارزه با تروریسم اقتصادی از حمیدرضا یحیی­‌زاده، علیرضا رهنورد، رضا وزیری، علی دانایی کنارسری، و محسن گوهری ناخداهای نفت­کش‌های حامل فرآورده‌های نفتی ایران به ونزوئلا تقدیر به عمل آمد که وجه تمایز انتخاب آنها روحیه‌ی شجاعت و مبارزه‌طلبی و انجام موفقیت‌آمیز مأموریت آنها درحضور ناوهای جنگی امریکا مطرح شده است .

در این جشنواره همچنین از ادریس الجزایری، گزارشگر فقید شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در موضوع اقدامات قهری یک‌جانبه به دلیل تلاش و اهتمام نسبت به حمایت و ارتقا حقوق بشر، ارائه گزارش­‌های مستند در رابطه با آثار منفی اقدامات قهری یک‌جانبه خصوصاً از سوی رژیم آمریکا علیه حقوق ملت­ها از جمله جمهوری اسلامی ایران، تقدیر گردید.

همچنین در بخش دفاع از مستضعفان (جایزه ویژه و نشان سردار شهید سپهبد سلیمانی) سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن به دلیل تلاش پنج‌ساله برای احقاق حقوق مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزان ائتلاف سعودی، و از شهید جمال جعفر ابراهیمی، مشهور به ابومهدی المهندس جانشین حشد الشعبی عراق، مرحوم دکتر رمضان عبدالله، دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دلیل سال‌ها مجاهدت و مبارزه با تروریسم و تبیین و ترویج عملیِ تفکّر مقاومت و حراست از حق حیات انسان‌ها در برابر جنایتکاران، تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها:
ارسال نظر: