X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 23 مرداد,1399 | 06:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 23 مرداد,1399 | 06:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 23 مرداد,1399 | 06:38 ب.ظ

شکنجه زندانیان یمنی در زندان‌های عربستان

  • شکنجه زندانیان یمنی در زندان‌های عربستان
زندانی در عربستان

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی از شکنجه زندانیان یمنی و نقض حقوق آنان در زندان‌های عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سازمان حقوق بشر و آزادی‌ معروف به «سام» که مقر آن ژنو است در گزارشی از شکنجه زندانیان یمنی و نقض حقوق آنان در زندان‌های عربستان سعودی خبر داد.

این سازمان با اعلام این خبر افزود: اطلاعات تایید شده‌ای از مرگ دست کم یکی از زندانیان یمنی در زندان‌های عربستان بر اثر شکنجه شدید به دست آورده است.

طبق گزارش سایت خبری عربی۲۱، این سازمان حقوق بشری یمنی با انتشار گزارشی از نقض شدید حقوق زندانیان یمنی در زندان‌های سعودی خبر داد که برخی ازآنان سربازان یمنی (وابسته به دولت مستعفی و فراری) هستند که با جنبش انصار الله درمرز‌های دو کشور جنگیدند.

سازمان حقوق بشری سام در این گزارش که یک نسخه آن در اختیار «عربی ۲۱» قرار گرفت، اعلام کرد: مقامات سعودی صد‌ها یمنی را در یکی از زندان‌های متعلق به نیروی هوایی در جازان در جنوب این کشور نگهداری و به طورمداوم با زندانیان بدرفتاری و آنان را شکنجه می‌کنند.

این سازمان در گزارش خود تاکید کرد: در حالی که زندان‌ها و محل نگهداری زندانیان یمنی در عربستان فاقد کمترین استاندارد‌های لازم هستند، این زندانیان به دست سربازان و افسران سعودی شکنجه می‌شوند. زندانیان یمنی با استفاده از تجهیزات برقی شکنجه می‌شوند و برخی از زندانیان به مدت چند ماه در سلول‌های انفرادی نگهداری و از هر گونه ارتباط با جهان خارج محروم می‌شوند. این زندانیان همچنین از امکانات و مراقبت‌های پزشکی محرومند.

توفیق الحمیدی رئیس این سازمان تاکید کرد: این سازمان اطلاعات تایید شده‌ای درباره مرگ دست کم یکی از زندانیان به علت شکنجه شدید در زندان نیروی هوایی سعودی در جازان به دست آورده است.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری آمده است زندانیان سابق در زندان نیروی هوایی سعودی در جازان می‌گویند در مدت بازداشت در این زندان کارکنان و مسئولان سعودی رفتار خشن و غیر انسانی با آنان داشتند و با کابل‌های برق تحت شکنجه قرار می‌گرفتند.

سازمان سام به نقل از یکی از زندانیان آزاد شده اعلام کرد: ماموران زندان پس از بستن دست وپا‌ها و نیز چشم‌های زندانیان آنان را به مکان‌های معلومی منتقل می‌کنند. فرد زندانی پس از آن دست کم چند ماه در سلول انفرادی و در فضایی کوچکی (دو متر در یک متر) نگهداری می‌شود.
یکی زندانی دیگر زندان نیروی هوایی جازان سعودی می‌گوید که پس از یک ماه بازداشت در سلول انفرادی و قبل از اینکه در اختیار کمیته بازجویی قرار گیرد، اتهام‌های زیادی به وی وارد کردند و با کابل‌های برق وی را شکنجه دادند به طوری که وی آرزوی مرگ می‌کرد.

سازمان حقوق بشری سام در ادامه گزارش خود وضع بهداشتی و تغذیه زندانیان در زندان نیروی نیروی هوای سعوی را نامناسب خواند.

این سازمان در ادامه مقامات سعودی و یمنی (وابسته به دولت مستعفی و فراری) را مسئول بازداشت و ناپدید شدن شهروندان یمنی در این زندان دانست و خواستار آزادی همه زندانیان یمنی از زندان نیروی هوایی سعودی در جازان ونیز انجام تحقیقات لازم درباره سرنوشت نامعلوم (ناپدید شدن) برخی از یمنی‌ها در زندان‌های سعودی شد.
برچسب ها:
ارسال نظر: