X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 24 تیر,1399 | 05:35 ب.ظ

مقامات امریکایی از گزارش سازمان ملل نگران هستند

  • مقامات امریکایی از گزارش سازمان ملل نگران هستند
ظریف

وزیر امور خارجه ایران گفت: گزارش گزارشگر ویژه درباره ترور سردار سلیمانی، نشان دهنده اقدام غیرقانونی آمریکاست و برخورد تند ایالات متحده نشان می‌دهد که چه میزان از این حرکت نگران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، درباره گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص اقدام آمریکا برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ساعت ۶ صبح روز جمعه و بلافاصله پس از شهادت سردار سلیمانی، وزارت خارجه برای اقدام حقوقی و سیاسی مناسبی به منظور حفظ خون سردار شهید سلیمانی و نشان دادن تروریست و جنایتکار بودن آمریکا را آغاز کرد.

وی افزود: این اقدامات با ایجاد ستادی در وزارت امور خارجه در بالاترین سطح برای پیگیری مسائل حقوقی و بین‌المللی شهادت سردار سلیمانی انجام شد و همه همکاران من منجمله همکاران من در بخش حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و نمایندگی دائم ایران در ژنو و دفتر اروپایی ملل متحد و در نیویورک و در شورای امنیت موظف شدند که موضوع را پیگیری کنند و اقدامات متعددی در همه جا‌ انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: یکی از این اقدامات اطلاع رسانی به گزارشگر ویژه اقدامات فراقانونی بود که نتیجه آن بحمدالله گزارشی بود که منتشر شد و نشان دهنده اقدام غیرقانونی آمریکاست و برخورد تند ایالات متحده نشان می‌دهد که چه میزان از این حرکت نگران هستند.

برچسب ها:
ارسال نظر: