X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 تیر 1398
تعداد بازدید خبر : 54
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:45 ب.ظ

ستاد مبارزه با مواد مخدر دائما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کند

  •  ستاد مبارزه با مواد مخدر دائما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کند
آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی گفت: دستگاه‌ها هر کدام در مقوله مبارزه با مواد مخدر، در میدان، عمل می‌کنند؛ اما ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه عاقله رصد کننده امر مبارزه است و دائما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: آنچه در گام اول انجام شد باید تجربه‌ای برای نهادن گام‌های بعدی در گام دوم باشد و یاری‌گرانی که در این رابطه می‌خواهند ایفای نقش کنند، یاری آن‌ها بر اساس یک حرکت راهبردی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه دچار یک بلیه بزرگی در رابطه با مواد مخدر شده‌ایم، آثاری را که مواد مخدر در آسیب‌های اجتماعی دارد، مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتیاد، طلاق و بسیاری از مشکلات اجتماعی که امروز در رابطه با مواد مخدر با آن مواجه هستیم، آثار مستقیم و غیرمستقیم بسیاری دارد که امروز مبتلا به این آثار هستیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حتما باید این نگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر نهادینه شود که از نظر قانونی جایگاهی بسیار عالی دارد و همه مسئولان دست اندرکار در آن عضویت دارند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها هر کدام در مقوله مبارزه با مواد مخدر، در میدان، عمل می‌کنند؛ اما ستاد، قوه عاقله رصد کننده امر مبارزه است و دائما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کند.

آیت الله رئیسی ضمن خسته نباشید به سردار مومنی و همه اعضای ستاد گفت: ستاد در قانون به ریاست رئیس جمهور باید تشکیل شود و اگر در همه جلسات هم به دلیل کثرت مشغله رئیس جمهور امکان حضور ایشان فراهم نیست، اقتضا می‌کند به خاطر اهمیت موضوع برخی از جلسات- به دلیل اینکه مسئولین با حضور ایشان در جایگاه خودشان ایفای نقش می‌کنند- با حضور ایشان تشکیل شود تا همه مسئولین دست اندرکار کشور برای ایفای نقش به خط شوند.

وی بیان داشت: مواردی که انجام شده لازم بوده؛ اما آنچه که باید انجام شود را باید دنبال کرد. ضمن احترام به همه دست اندرکاران، ستاد باید با حضور رئیس جمهور و همه اعضای اصلی آن و نه با حضور معاون یا مدیر کل و ... تشکیل و درسطح عالی، تصمیم سازی و تصمیم گیری انجام بشود.

رئیس قوه قضاییه گفت: تاکنون کار‌های خوبی انجام شده؛ اما در گام دوم باید یک کار متفاوت داشته باشیم و این هم نکته دیگری است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نکته سوم ضمن احترام به نیروی انتظامی و تلاش‌های انجام شده، این میدان، یک کار اطلاعاتی و امنیتی می‌طلبد که از وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی می‌خواهم بخش مستقل کارآمدی به امر اطلاعات مبارزه با مواد مخدر اختصاص بدهند.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: