X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 تیر 1398
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 تیر,1398 | 05:40 ب.ظ

نظام قضایی ما یک نظام پیشرفته با اعمال دقت‌های وسیع است

  •  نظام قضایی ما یک نظام پیشرفته با اعمال دقت‌های وسیع است
محمد جواد لاریجانی

لاریجانی با بیان اینکه نظام قضایی ما یک نظام پیشرفته با اعمال دقت‌های وسیع است، گفت: در این نظام قضایی دقیق علاوه بر آنکه تکنیک‌های مدرن به کار گرفته شده است، اما دارای منشایی از یک منبع عظیم به نام فقه اهل بیت پیامبر اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان طی مصاحبه‌ای در حاشیه نشست سفرا و کاردار‌های کشور‌های خارجی و نمایندگان سازمان بین‌المللی مقیم تهران با رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: این جلسه با مشارکت اعضای ستاد حقوق بشر شامل وزرا و همچنین مسئولان قوه قضاییه، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان دیگر همراه با حضور نمایندگان کشور‌های خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در تهران برگزار شد و استقبال چشم‌گیری از آن به عمل آمد.

وی تشریح کرد: این جلسه نخستین فرصتی بود که در آن نمایندگان کشور‌های خارجی مستقیما با نظرات و مواضع ریاست جدید قوه قضاییه در زمینه حقوق بشر آشنا شوند و انتظار این است که نمایندگان سیاسی در تهران، واقعیت‌ها را به مراکز خود گزارش کنند.

لاریجانی بیان داشت: این انتظار وجود دارد که نظرات روشن ریاست قوه قضاییه در امر حقوق بشر و تاکیدات ما در امر حقوق بشر که مبتنی بر اسلام است توسط نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران به کشورهایشان واصل شود.

وی با بیان اینکه نظام قضایی ما یک نظام پیشرفته با اعمال دقت‌های وسیع است، گفت: در این نظام قضایی دقیق علاوه بر آنکه تکنیک‌های مدرن به کار گرفته شده است، اما دارای منشایی از یک منبع عظیم به نام فقه اهل بیت پیامبر اسلام است.

معاون بین الملل رئیس قوه قضائیه بیان داشت: امروز دشمن با یک حقیقتی بسیار ارزشمند به نام تعالیم اسلامی مبتنی بر مکتب اهل بیت مواجه است که این تعالیم بسیار دقیق و روشن می‌باشد و در حوزه مسائل مربوط به قضا و عدالت نیز راهکار‌ها و دستورالعمل‌های مشخصی دارد.

وی با بیان اینکه تجربه قضایی و حقوقی نظام جمهوری اسلامی بسیار منحصر به فرد است گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا است و ما دارای روشن‌ترین نظام قضایی هستیم که این نظام قضایی از کانال‌های متعدد تضمین درستی برخوردار است و در ضمن انتقادپذیر نیز می‌باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به آمادگی نظام قضایی نظام جمهوری اسلامی برای تحولات وسیع در جهت نیل به مقاصد اسلامی افزود: شعار ریاست جدید قوه قضاییه تحول عمده است؛ این امر به سیستم قضایی جمهوری اسلامی تحرک و سرزندگی و شادابی می‌بخشد و ما امیدواریم در حوزه حقوق بشر و به ویژه تعاملات بین‌المللی با دنیا که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است دست‌اورد‌های وسیعی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: