X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 خرداد 1398
تعداد بازدید خبر : 271
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 خرداد,1398 | 03:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 خرداد,1398 | 03:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 خرداد,1398 | 03:59 ب.ظ

ستاد گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان سندی بالادستی تاسیس شد

  • ستاد گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان سندی بالادستی تاسیس شد
بیانیه رهبری

ستاد گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر بیانیه گام دوم به عنوان سندی بالادستی تاسیس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، ستاد گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر بیانیه گام دوم به عنوان سندی بالادستی تاسیس شد.

این ستاد با شعار رویش محرومان و نخبگان به عنوان نهضتی جهادی جهت بهره وری حداکثر ساختار‌های موجود، کنشگری، انتظام و انسجام در راستای اجرایی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب با بسیج نیروی نبوغ و انگیزه افراد حقیقی و حقوقی به صورت متمرکز با روش تامین، تسهیل و تسریع، به رفع کمبود‌های گذشته، ساماندهی موقعیت کنونی و ارتقا کمی و کیفی دستاورد‌ها و رویداد‌های آینده در خصوص ۷ فصل مورد تأکید بیانیه مذکور می‌پردازد.

ستاد «بیانیه گام دوم انقلاب» همزمان با عید فطر آغاز به کار می‌کند

ایجاد بستر وفاق ملت و حاکمیت توسط زمینه سازی اجرای طرح‌های کاربردی و تاثیر گذار با شرایط و ضوابط معین پیگیری و رسیدگی و نیزتولید محتوا در راستای تقویت روحیه انقلابی جامعه، تهیه دستور کار پیشنهادی در راستای از بین بردن خلأ‌های مدیریتی، برآورد بهره وری در راستای آسیب شناسی و مصونیت بخشی و... از جمله شیوه‌های مد نظر است.

مبتنی بر این که ۷ سال تا ۱۴۰۴ سند چشم انداز باقیست؛ هر سال ستاد به ترتیب به نام یکی از فصل‌های گام دوم نامگذاری می‌شود؛ بنابراین با توجه به فصل علم و پژوهش، سال اول نسبت به تجلی فناوری‌های همگرا اهتمام بیشتری ورزیده می‌شود.

فناوری‌های همگرا به مجموعه ۴ فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود؛ که در هم افزایی و یکپارچگی با هم قادرند به نیاز‌هایی از آدمی پاسخگویند که تاکنون قابل دسترسی نبودند.

با توجه به این که حوزه‌های ایمپلنت مغزی-رایانه‌ای، کریپتوکارنسی و دولت الکترونیک از فعالیت‌های ریاست هیئت رئیسه ستاد بوده است؛ تحولات بنیادین رفاه، بهداشت و ارتباطات از چشم انداز‌های میان مدت این ستاد است.

قائم مقام ستاد در این باره گفت:: نقطه عطف هر شکوفایی و بالندگی، خودباوری و نگرش ذهنی و فکری است؛ بدین ترتیب پلتفرم مهم ستاد، مطابق تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شکست حصر تبلیغاتی و جنگ روانی است.
خانم مریم حضرتی افزود: استفاده از تجربیات خبرگان و مجربان مانند آیت الله محمدی عراقی، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم و... در همراهی با جوانان جهت پیشبرد اهداف با رعایت اصل حکمت و مصلحت، ضروری و موجب استواری و پایداری اقدامات است.

بنابر یکصد و هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع بیانیه گام دوم برگزار شد؛ با اعلام وزیر کشور، دستگاه‌ها با مسئولیت سلبی و ایجابی و متناسب با تصمیمات جدید فعالیت می‌کنند.

مطابق آیین نامه ستاد گام دوم انقلاب اسلامی، دستگاه‌های عضو کنسرسیوم گام دوم انقلاب در ۱۰ عنوان تجمیع می‌شوند:

۱- قوه مقننه

۲- قوه مجریه

۳- قوه قضائیه

۴- مجمع تشخیص مصلحت نظام

۵- شورای عالی انقلاب فرهنگی

۶- شورای عالی امنیت ملی

۷- شورای عالی فضای مجازی

۸- ستاد کل نیرو‌های مسلح

۹- ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

۱۰- سازمان صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: