X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 79
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 03:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 02:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 آبان,1399 | 03:05 ب.ظ

اکثر سیاه‌پوستان در آمریکا به هیات منصفه دسترسی ندارند

  • اکثر سیاه‌پوستان در آمریکا به هیات منصفه دسترسی ندارند


فرماندار یکی از ایالات آمریکا گفت: مجازات اعدام در آمریکا تحت تاثیر کامل نژادپرستی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از آسوشیتدپرس، گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا، در گزارشی که به دادگاه عالی این ایالت ارائه کرد، اذعان کرد: مجازات اعدام در آمریکا تحت تاثیر کامل نژادپرستی اجرا می‌شود. تعیین و اجرای مجازات اعدام از ابتدا تاکنون همواره آلوده به نژادپرستی، برده داری و وحشت از سایر نژاد‌ها بوده است.

 
براساس قوانین ایالت کالیفرنیا، اتفاق آرای هیأت منصفه برای صدور رای اعدام همیشه لازم نیست و این امر، یعنی عدم الزام هیئت منصفه برای توافق در این مورد سبب افزایش تبعیض نژادی در مورد مجازات اعدام شده است.

 

بنا به گزارش فرماندار کالیفرنیا، بررسی پرونده‌های مختلف در چند دهه نشان می‌دهد، درصد افراد سیاه پوستی که در جریان پرونده مجازات اعدام از هیئت منصفه محروم شده اند، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان است؛ عمدتا به این دلیل که افراد سیاه پوست بیشتر از همتایان سفیدپوست خود مخالف مجازات اعدام هستند.
 
ضمن اینکه اعضای هیأت منصفه سفیدپوست نسبت به اعضای هیأت منصفه سیاه پوست تخفیف کمتری در مجازات در نظر می‌گیرند؛ این موضوع در پرونده‌هایی که قربانی سفیدپوست و قاتل سیاه پوست باشد، شدید‌تر است. این مشکل در سراسر آمریکا قابل مشاهده است؛ به عنوان مثال، «لس آنجلس» از سال ۱۹۷۷ تاکنون ۳۰۵ نفر را اعدام کرده که ۴۴ درصد آنها سیاه پوست و ۱۷ درصد اعدام شدگان سفیدپوست بودند. نکته قابل توجه این است که تنها ۹ درصد جمعیت این شهر را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند.
ارسال نظر: