X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 09 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 46
تاریخ ثبت : یکشنبه, 09 اردیبهشت,1397 | 11:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 09 اردیبهشت,1397 | 11:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 09 اردیبهشت,1397 | 11:30 ق.ظ

دخالت آمریکا با پول عربستان، این بار ترکیه

  • دخالت آمریکا با پول عربستان، این بار ترکیه
دخالت در ترکیه

انتخابات سوم تیر 97 ریاست جمهوری ترکیه به اندازه ای برای این کشور و حتی منطقه مهم و سرنوشت ساز به شمار می رود که به نظر می رسد کشورهای بسیاری از هم اکنون در تلاشند تا در نتایج این انتخابات تاثیر گذاشته و یا دست کم آرایش سیاسی در ترکیه را دستخوش تغییر کرده و توازن سیاسی را به دلخواه خود بر هم بزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  ایلنور چویک' مشاور ارشد رجب طیب اردوغان به تازگی با اشاره به دخالت برخی کشورها در انتخابات آتی ترکیه به صراحت از آمریکا نام برده و گفته که، 'آمریکا از الان قصد سایه افکنی در انتخابات را دارد'.
انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در ترکیه که بنا به دلایل مختلف قرار شد در 24 ژوئن سال جاری میلادی در این کشور برگزار شود، صرف نظر از چرایی برگزاری آن، به نظر می رسد تحولات مهمی را در ترکیه رقم بزند.
به دلیل اهمیت این انتخابات در یکی از بزرگترین کشورهای منطقه، کشورهای خاصی از هم اینک مایل هستند در تحولات ترکیه نقشی را بر عهده بگیرند.
از جمله این کشورها همانطور که مشاور اردوغان هم به آن اشاره کرد، آمریکاست . 
بدون تردید واشنگتن مایل به سرمایه گذاری مستقیم در ورود به عرصه ترکیه نخواهد بود و به همین علت یکی از کشورهایی که می تواند بار مالی دخالت های آمریکا در ترکیه را مقبل شود ' عربستان ' است.
اما چرا آمریکا و عربستان در تلاش هستند تا در تحولاتی که شاید ' کنار رفتن اردوغان ' یکی از آنها باشد، این بار به گونه ای آشکارتر دخالت کرده و سناریوهای مختلفی را برای آنکارا تعریف کنند.
پاسخ به این پرسش می تواندتا حدودی روند تحولات ترکیه را تا سه ماه آینده مشخص تر سازد و جهت گیری این کشور را در دوران پسا انتخابات تا حدود زیادی در منطقه و جهان تبیین سازد.
**عوامل داخلی
در موشکافی روند تحولات چند روز گذشته در ترکیه به این نتیجه می توان رسید که جریانی قوی و منسجم علیه دولت کنونی ترکیه و شخص اردوغان در داخل این کشور شکل گرفته و روز به روز علاوه بر تثبیت و استحکام جایگاه خود، برای تاثیر گذاری بر انتخابات سوم تیر ماه از طرق مختلف تلاش می کند. 

برچسب ها:
ارسال نظر: