X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 فروردین 1398
تعداد بازدید خبر : 30
تاریخ ثبت : یکشنبه, 25 فروردین,1398 | 03:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 25 فروردین,1398 | 03:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 25 فروردین,1398 | 03:12 ب.ظ

گزارش مسئولان درباره سیل‌های اخیر به مجلس/ کمک نقدی صد میلیارد تومانی مردم به سیل‎زدگان

  • گزارش مسئولان درباره سیل‌های اخیر به مجلس/ کمک نقدی صد میلیارد تومانی مردم به سیل‎زدگان
موافقت مجلس با طرح بازگرداندن اموال نامشزوع مسوولین

موضوع بارندگی‌های اخیر کشور با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار سیصد و هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ( یکشنبه ، 25 فرودین) در سیصد و هشتمین جلسه علنی خود، موضوع بارندگی های اخیر و خسارات وارده ناشی از سیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس گفت: رؤسای «سازمان هواشناسی»، «جمعیت هلال احمر» و «سازمان مدیریت بحران» و «وزرای نیرو»، «جهاد کشاورزی»، «راه و شهرسازی» و »کشور» در این جلسه توضیحات لازم در خصوص اقدام خود در مدت وقوع سیل در کشور را ارائه خواهند داد.

همچنین محمدعلی وکیلی، هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از بررسی موضوع بارندگی‌های اخیر کشور با حضور مسولان ذیربط در مجلس گفت: مقرر شده است که از ۳ استان اصلی آسیب‌دیده در سیل یعنی «خوزستان»، «لرستان» و «گلستان»، یک نفر به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان ایراد نطق داشته باشد.

سازمان هواشناسی ۷۲ ساعت قبل از وقوع رخداد اطلاعیه و اخطار صادر کرد

سحر تاجبخش در نشست امروز مجلس در توضیح گزارش عملکرد سازمان هواشناسی در سیلاب های اخیر گفت: از 25 اسفند 97 تا 13 فروردین سال جاری، سه سامانه جوی فعال در کشور منجر به رخداد سیلاب، آبگرفتگی، رانش زمین و بارش برف در برخی از مناطق شدند. سامانه اول در روزهای 26 تا 29 اسفندماه گذشته قسمت های عمده ای از مناطق شرقی دریای خزر را تحت تاثیر قرار داد و در بخش هایی از نیمه غربی نیز فعال بود، اما عمده خسارت ها در استان گلستان ایجاد شد.

طبق گزارش خانه ملت، رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: سامانه دوم از 4 تا 6فروردین جاری در غرب کشور فعال و بخش های عمده ای از استان واقع در حاشیه رشته کوه زاگرس را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت موجب سیلاب و طغیان رودخانه در این مناطق و اختلال در تردد در مسیرهای کوهستانی شد.

سامانه سوم نیز در روزهای 11 و 12 فروردین ماه در همین مناطق و متاثر از بارش های قبلی، کشور را تحت تاثیر قرار داد.

تاجبخش در پاسخ به سوال علی لاریجانی مبنی بر اینکه آیا سازمان هواشناسی از قبل، بارش ها را پیش بینی داشته و این اطلاعات را در اختیار چه نهادی قرار داده است، گفت: سازمان هواشناسی در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پیش بینی می کند که پیش بینی های بلندمدت براساس حل معادلات دیفرانسیل و اساس آن اصل عدم قطعیت است، بنابراین پیش بینی های احتمالاتی در آن کاملا محتمل است. در مورد پیش بینی های بلندمدت باید گفت که نرم بین المللی و اطلاعات بلندمدت برای آنها در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان هواشناسی یادآور شد: پدیده های حدی و سیلاب در پیش بینی های بلندمدت دیده نمی شود، بلکه برای پیش بینی های سیلاب باید در قالب پیش بینی های میان مدت، اطلاعات ارائه شود که این پیش بینی ها در دنیا هم حدود 65 تا 70 درصد صحت دارد. سازمان هواشناسی اخطار و اطلاعیه ها را براساس نوع مشخص در شرایط رخداد صادر می کند و 72 ساعت قبل از وقوع رخداد اطلاعیه را در شرایط مخاطره آمیز صادر می کند و 48 ساعت قبل از آن هم پیش بینی ها را صادر می کند.

وی ادامه داد: پیش بینی ها براساس سیلاب اخیر بر اساس همین منوال انجام گرفت، بدین معنی که 72 ساعت قبل وقوع سیلاب و بارش های شدید و 48 ساعت قبل از آن در حوزه هایی که منجر به بروز رخداد می شد، پیش بینی ها را صادر کردیم.

تاجبخش در پاسخ به سوال رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه سازمان هواشناسی با توجه به امکاناتی که دارد امکان انجام پیش بینی های میان مدت را ندارد، گفت: پیش بینی های میان مدت در بازه 15 روز است، سازمان هواشناسی توان پیش بینی 15 روزه را دارد، اما آنچه که مهم است هر چه از زمان رخداد پدیده دور شویم، صحت این پیش بینی ها کمتر می شود.

رئیس سازمان هواشناسی در پاسخ به سوال لاریجانی مبنی بر اینکه سازمان هواشناسی 15 روز قبل از سیل هشدار لازم را داده است یا خیر؟ افزود: سازمان برای بارش ها این کار را انجام نمی دهد، زیرا صحت آنها قابل اعتماد نیست و در فصل بهار و ماه های مارس و آوریل ، مدل ها هر 12 ساعت با تغییرات زیادی همراه است.

وی در پاسخ به سوال رئیس قوه مقننه مبنی بر اینکه اخطار و اطلاعیه ها 72 ساعت قبل از وقوع سیل صادر شد یا خیر؟ گفت: سازمان هواشناسی 72 ساعت قبل اطلاعیه ها را صادر و 48 ساعت قبل از آن اخطارها را صادر می کند. سازمان هواشناسی اطلاعیه و اخطارهایی را در 9 مرحله صادر می کند که در بخش ستادی با 192 نفر ساعت، نیرو و در مراکز استانی 30 نفر ساعت نیروی انسانی همکاری می کنند.

رئیس سازمان هواشناسی یادآور شد: سازمان هواشناسی در راستای پیش بینی های نقطه ای در 3 نقطه گرگان رود، قمرود و کارون  پیش های ها را صادر و در اختیار کاربران قرار داد. امکان پیش بینی ملی اما نیاز به حمایت و همکاری مجلس و دولت دارد، در حوزه اطلاع رسانی عمومی نیز مجموعاً 150 اطلاعیه و 90 اخطاریه به دستگاه های اجرایی و بیش از 1900 گزارش رادیویی و تلویزیونی به عامه مردم انجام دادیم.

ایجاد سامانه های هشدار سریع حوادث در قانون مدیریت بحران

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز در نشست علنی امروز مجلس در توضیح اقدامات کمیسیون متبوعش درخصوص حوادث سیلاب های اخیر در کشور با بیان اینکه نقصانی در عدم برنامه ریزی و آمادگی در این حادثه دیده می شود، گفت: اعلام شده که لایحه مدیریت اجرای آزمایشی قانون سازمان مدیریت بحران کشور 2 سال در مجلس معطل مانده است در حالی که در 25 اسفند سال 94 درخواست تمدید دو ساله لایحه مذکور به مجلس ارسال شد، اما مجلس در سال 95 با این تمدید مخالفت کرد که دولت در تیرماه سال 95 لایحه جدید در این خصوص را ارائه کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیش از 40 جلسه کارشناسی با حضور 35 دستگاه در مجلس برگزار کرد، افزود: پس از بررسی ها این قانون به صحن علنی مجلس ارسال شد که با مکاتبات دستگاه های اجرایی مجدداً در شرح وظایف دستگاه ها بازنگری هایی صورت گرفت که در نهایت در 16 اسفند سال 97 تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شد که شورای نگهبان 10 ایران به این لایحه گرفته که این ایرادات برطرف شده و پس از بازگشت از شورای نگهبان ابلاغ می شود.

وی با اشاره به مزیت های لایحه مدیریت بحران ادامه داد: تهیه و اجرای کاهش خطرپذیری سیل در تمام دستگاه ها، ایجاد سامانه های هشدار سریع که در لایحه دولت پیش بینی نشده بود، اما کمیسیون آن را مصوب کرد، تخصصی بودن مدیریت بحران و ضرورت برنامه ریزی تخصصی در بحران، راهبرد ملی و برنامه ریزی خطرپذیری در سطح ملی، استانی و شهرستانی از جمله موارد مصوب شده در این لایحه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اولین بار در لایحه مدیریت بحران، مسئولیت های مشترک و اختصاصی تمام دستگاه ها پیش بینی شده است، تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران در این لایحه تقویت شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که در این حادثه اسکان موقت یک تا دو ساله تا زمان ساخت منازل  آسیب دیده مردم در مناطق سیل زده در نظر گرفته شود، افزود: باید از اسکان اضطراری جلوگیری شده و توسط بنیاد مسکن برای منازل و ساختمان های تخریب شده در شهرها و روستاها جانمایی مناسبی در نظر گرفته شود و برای زمین هایی که در بستر و مسیر رودخانه ها قرار گرفته ، جانمایی دیگری صورت گیرد.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید لایروبی رودخانه ها که مدنظر وزارت نیرو بوده، سریعتر انجام شود، ادامه داد: باید دیوارهای حفاظتی شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه ها با پیگیری دستگاه ها و کمیسیون های عمران و امور داخلی کشور و شوراهای کشور ساخته شود.

وی از پیشنهاد کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برای استمهال تسهیلات مناطق سیل زده خبر داد و گفت: اگر مجلس موافقت کند کمیسیون مشترکی بین کمیسیون های عمران، امور داخلی کشور و شوراها، کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه، بودجه و محاسبات کشور تشکیل شود تا گام به گام مسائل را رصد کرده و التیامی بر زخم های مردم باشد.


کمک نقدی صد میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان/صلیب سرخ جهانی حتی یک دلار هم کمک نکرد

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش سازمان متبوعش جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود تلاش می کند در حوادث طبیعی همانند سیل و زلزله در کنار مردم باشد و در این راستا از 25 اسفند تا 23 فروردین حداقل در 24 استان و شاید 31 استان کشور به جز جزیره کیش تلاش کرده وظیفه خود یعنی امدادرسانی را به درستی انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 2 هزار و 145 روستا، بخش و شهر تحت تاثیر سیل و سیلاب اخیر قرار گرفته اند، افزود: جمعیت هلال احمر در 5 محور تلاش کرد که فعالیت های خود را انجام دهد که محور نخست، محور امداد و نجات بوده که فوری ترین و اصلی ترین اقدام نجات مصدومان و افراد آسیب دیده است.

 وی با تاکید بر اینکه 4 هزار و 445 فردی که درگیر سیل و سیلاب اخیر بوده اند از مناطق خارج و به جای امن منتقل شده اند، ادامه داد: با توجه به محاصره برخی شهرها و روستاها توسط آب، امداد هوایی جمعیت هلال احمر با 809 ساعت پرواز، 774 هزار کیلوگرم اقلام غذایی را به نقاط صعب العبور رساند و 4 هزار و 487 مصدوم و خانم باردار را به نقاط امن منتقل کرد البته در این بخش تخلیه آب و رهاسازی خودروها نیز توسط جمعیت هلال احمر انجام شد.

پیوندی با بیان اینکه اسکان اضطراری محور دوم فعالیت جمعیت هلال احمر در حادثه سیل اخیر بود، تاکید کرد: براین اساس 227 هزار نفر از مردم مناطق سیل زده، اسکان اضطراری داده شدند که وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و حسینیه ها و تکایا محل مناسب را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دادند تا در این اماکن چادر نصب شود.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار چادر به تناسب تخریب در شهرها و استان های مختلف بین آسیب دیدگان توزیع شد، افزود: در بسیاری بخش ها کمپ های گروهی ایجاد شد اما در مواقعی چادر در اختیار افراد قرار گرفت تا در محل زندگی خود این چادرها را نصب کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر 130 میلیارد از منابع داخلی خود برای سیل اخیر هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه محور سوم فعالیت جمعیت هلال احمر تغذیه اضطراری مردم مناطق سیل زده بود، تصریح کرد: براین اساس بسته های 72 ساعته و حتی یک ماهه در اختیار سیل زدگان قرار گرفت که 130 هزار بسته به تناسب جمیعت و پراکندگی روستاها و شهرها به این افراد داده شد.

پیوندی با تاکید بر اینکه محور چهارم فعالیت جمعیت هلال احمر در حادثه سیل اخیر درمان اضطراری بود، افزود: در آسیا، ژاپن و ایران 2 کشوری هستند که از فدراسیون صلیب سرخ جهانی مجوز ارائه خدمات درمانی دارند که براین اساس جمعیت هلال احمر با اعزام پزشک و پیراپزشک در استان خوزستان و گلستان اقدامات لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی و فرهنگی محور پنجم فعالیت جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و حادثه سیل اخیر است، ادامه داد: در حادثه سیل استرس و نگرانی به افراد به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان وارد می شود که ارائه خدمات فرهنگی می تواند مقداری از استرس آن ها بکاهد که در این راستا جمعیت هلال احمر تلاش کرد فضای شادی را برای این افراد ایجاد کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این سازمان برای دریافت کمک های مردم فراخوان صادر کرد، گفت: براین اساس صد میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر واریز و 30 میلیارد اقلام غیرنقدی از سوی مردم برای کمک به سیل زدگان به جمعیت هلال احمر ارائه شد که این کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از طریق دستگاه دیپلماتیک از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کمک کرده است، افزود: 10 کشور با ارسال اقلام غذایی، قایق نجات و تصفیه آب به ایران کمک کردند اما به دلیل تحریم های آمریکا و بسته بودن حساب های ارزی، کمک های ایرانیان خارج از کشور، اتحادیه اروپا و صلیب سرخ جهانی به ایران ارسال نشد و تاکنون حتی یک دلار یا یورو به ایران کمک نشده است.

پیوندی ادامه داد: تلفات 71 نفره در حادثه سیل اخیر حاکی از تلاش گسترده نیروهای امدادی، نیروهای مسلح و وزارتخانه ها برای کاهش خسارات است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قبل از روز وقوع حادثه در استان های مختلف شارژ کاملی برای ارائه خدمات به مردم صورت گرفت، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر توانست با کمک استان های معین، اقلام زیستی و چادر را به مناطق سیل زده ارسال کند.

نابودی کامل بیش از ۶۰۰ خانه‌ بهداشت در سیل‌های اخیر

امینی فرد در خصوص وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده گفت: برخی از اعضای کمیسیون در منطقه حادثه دیده حضور داشته و برخی اعضا نیز به صورت مرتب از وزارت بهداشت و معاونانش پیگیر وضعیت بهداشتی در مناطق سیل زده بودند. طبق گزارش‌های میدانی  و گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولین وزارت بهداشت و رئیس اورژانس کشور در جلسه کمیسیون بهداشت، عملکرد وزارت بهداشت و درمان هم از لحاظ اقدامات کنترلی در خصوص شیوع بیماری‌های عفونی و هم از جهت خدمات درمانی و امدادرسانی در حادثه اخیر خوب بوده است.

امینی فرد با بیان اینکه اورژانس هوایی کارایی خودش را در این حوادث به خوبی نشان داد، افزود: با توجه به اینکه ایران یکی از 10 کشور بلاخیز جهان است، باید تشکیلاتمان نیز متناسب با حادثه‌‌خیز بودن کشورمان، تکامل پیدا کند. متاسفانه امکاناتمان در حال حاضر به حد کافی نیست و وقتی یک سوم کشور درگیر مسئله سیل می‌شوند دچار کمبود امکانات می‌شویم. البته باید سیاستگذاری‌هایمان را در خصوص مدیریت بحران نیز تغییر دهیم و متناسب با مشکلاتمان کنیم.  

عضو هیئت رییسه کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیش از 600 خانه بهداشت در سیل اخیر به طورکامل نابود شده‌اند، خاطر نشان کرد: بسیاری از زیرساخت‌های وزارت بهداشت به خصوص خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی در سیل اخیر آسیب دیده‌اند که حتما باید تدبیر مناسبی به لحاظ تامین منابع بودجه‌ای جهت بازسازی این مراکز در نظر گرفته شود.

وزیر راه: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستا آسیب دیدند

در ادامه محمد اسلامی با اشاره به خسارات کلی سیل  در جلسه علنی مجلس گفت: به طور کلی سیل بیش از ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها و راه‌های ریلی و زمینی و ابنیه فنی وارد کردند. همواره تلاش وزارت راه بر این بود که خطوط ریلی فعال باقی بماند و در این راستا تلاش کند. حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستا آسیب دیدند که ۵۰ هزار واحد نیاز به احداث مجدد و ۱۰۰ هزار واحد نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. 

وزیر نیرو: یک‌ و نیم درصد روستا‌های خسارت دیده به دلیل عدم دسترسی برق ندارند

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گزارش خود به مجلس درباره سیل‌های اخیر گفت: همانطور که خشکسالی نتیجه طبیعی کمبارشی‌ها است، سیل نیز نتیجه بارش‌های سیل‌آسا ااست و این در تمام دنیا امری اجتناب ناپذیر است.

  وی افزود: یک و نیم درصد روستا‌های خسارت دیده به دلیل عدم دسترسی برق ندارند و همچنین یک و نیم درصد روستا‌ها با مشکل برقراری شبکه آب مواجه هستند و بالغ بر ۲ هزار میلیارد خسارت به شبکه‌ها وارد شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: مسئله لایروبی رودخانه‌ها که جزء وظایف وزارت نیرو است با توجه به اینکه احتمالا ترسالی ادامه پیدا می‌کند برنامه‌ای به مجلس ارائه کنید تا در سال آینده دچار مشکل نشوید.

حجتی: سیل ۱۳ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در گزارش خود به مجلس درباره سیلاب‌های اخیر و وضعیت استان‌های سیل‌زده، گفت: در بخش کشاورزی، استان مازندران و گلستان ۲ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است، در کل کشور به بخش کشاورزی ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده که از این میزان ۳ هزار میلیارد تومان مربوط به خسارات بخش کشت و صنعت استان خوزستان است.

حجتی تصریح کرد: باید ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزانی که بیمه کشاورزی شده‌اند، پرداخت شود که از این میزان ۶۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. باغ‌ها، دامداری‌ها، زنبورداری‌ها و مرغداری‌ها و مزارع پرورش ماهی بیشترین خسارت را از سیل اخیر دیده‌اند؛ ۶۰۰ مرغداری در کشور آسیب دیده‌اند.  خزانه‌های برنج استان گلستان و مازندران نیز از بین رفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه نیز گفت: وزارت کشاورزی باید به بیمه کشاورزان اهتمام جدی داشته باشد، اگر همه بیمه شوند، بسیاری از این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

نماینده پلدختر:  ارتباط ۴۰ روستا در پلدختر قطع است


حمیدرضا کاظمی در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر  در مجلس گفت: از مقام معظم رهبری برای صدور دستور برای حضور نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش و حضور نیرو‌های جهادی در مناطق سیل زده تشکر می‌کنیم. گلایه مردم آن است که بیش از سه هزار نفر حدود ۲۰ ساعت در سیل محاصره بوده و بالای منازل خود هر لحظه غرق شدن خود را ملاحظه می‌کردند و انتظار داشتند که بالگردی برای نجات آن‌ها بیاید که این اتفاق رخ نداد.

نماینده پلدختر با بیان این که ۱۴ هزار واحد مسکونی در این منطقه تخریب شده و ۱۰ روستا باید جا به جا شود، گفت‌: ارتباط ۴۰ روستا قطع شده است و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی و خانواده بدون اسباب و اثاثیه هستند. ۱۵۰۰ واحد تجاری نیز تخریب و یا دچار خسارت شده‌اند.

کاظمی بیان داشت: کلیه زیر ساخت‌ها مثل شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن قطع شده است که با کمک مسئولان فعلا وصل است، اما زیر ساخت‌ها از بین رفته است و بیش از ۳۵ روستا تاکنون قطع ارتباط هستند.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بخش کشاورزی نیز زمین‌ها و باغات و مزارع و جاده‌های بین مزارع از بین رفته است، گفت که بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان خسارت به پلدختر وارد شده است. دغدغه مردم اسباب و اثاثیه‌شان بوده که از دولت اطمینان می‌خواهند.

اعزام کاروان نیروهای جهادی مجلس به مناطق سیل‌زده

سید سعید فانی در تشریح جزییات اعزام این کاروان به مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: هفته گذشته گروه پیش رو برای ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده به استان لرستان اعزام شدند که در پی آن دو کمپ در شهرستان پلدختر احداث شد که یکی از آنها در شهر و دیگری هم در یکی از روستاهای اطراف آن برپا شده است.

مدیر کل توسعه منابع انسانی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته چند دستگاه کامیون حاوی مواد غذایی و امکانات بهداشتی که با استفاده از مبالغی که توسط نمایندگان و کارکنان مجلس به منظور کمک به مناطق‌سیل‌زده جمع‌آوری شده بود، تهیه شده و به این منطقه ارسال شد و امروز نیز اولین تیم گروه جهادی مجلس شورای اسلامی به این منطقه اعزام شد که در این منطقه مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به ترکیب این تیم جهادی، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر هفته گروهی 25 نفره از مجلس شورای اسلامی جهت خدمات‌رسانی به پلدختر اعزام می‌شوند و در پایان هفته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت بر روند ارائه خدمات به این منطقه سفر خواهند کرد.

مدیر کل توسعه منابع انسانی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: محموله‌های ارسال شده به مناطق سیل‌زده استان لرستان حاوی مواد غذایی و امکانات بهداشتی است که هر هفته به پلدختر ارسال می‌شود.

همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود و به منظور بررسی وضعیت آموزشی و تحصیلی در مناطق سیل‌زده، سه تیم ویژه به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام کرده است.

بر این اساس؛ علیرضا سلیمی  و جبار کوچکی نژاد در قالب یک گروه به خوزستان سفر کردند؛ فاطمه سعیدی و فریده اولادقباد  به لرستان و سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی نیز به استان گلستان.

برچسب ها:
ارسال نظر: