X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 162
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1397 | 03:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 اردیبهشت,1397 | 03:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1397 | 03:55 ب.ظ

تلاش رهبر میانمار برای اصلاح چهره خود با همکاری با سازمان ملل

  • تلاش رهبر میانمار برای اصلاح چهره خود با همکاری با سازمان ملل
سوچی

رهبر دوفاکتوی میانمار امیدوار است که اعتبار مخدوش شده‌اش را با دادن اجازه ورود سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری به این کشور به منظور آماده‌سازی راه‌های بازگشت مسلمانان روهینجایی، مجددا احیا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ،  معاونان آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار امیدوارند که این پیشنهاد مرتبط با تغییرات سیاست داخلی در تقویت موضع وی و انتصاب یک فرستاده ویژه سازمان ملل برای رسیدگی به بحران مسلمانان روهینجا بتواند نقطه بازگشت در روابط وی با جامعه بین الملل باشد.
قریب به 700 هزار مسلمان روهینجایی از آغاز سرکوب نظامی در اوت سال گذشته میلادی از میانمار گریخته و به 200 هزار مسلمان روهینجایی پیوستند که پیشتر و در دو دهه گذشته به بنگلادش فرا کرده بودند.
دیپلمات های ارشد از 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار است در اقدامی کاملا بی سابقه از امروز (شنبه) به میانمار و بنگلادش بروند.
این مقام ها قرار است از اردوگاه های آوارگان در بنگلادش بازدید کرده و سپس به دیدار آنگ سان سوچی بروند و از راخین نیز که محل سکونت مسلمانان روهینجایی است بازدید کنند.
متحدان رهبر دوفاکتوی میانمار امیدوارند که بتوانند دیپلمات ها را درمورد توافقی درباره فعالیت سازمان های تابع سازمان ملل در ارتباط با استان راخین و کمک به بازگشت سریع و داوطلبانه مسلمانان روهینجا متقاعد کند.
نهادهای سازمان ملل در حال بررسی اوضاع و جلوگیری از تکرار خشونت در ارتباط با مسلمانان روهینجایی هستند.
آوارگان روهینجایی می گویند که آنها نیازمند تضمین از میانمار درباره روند بازگشتشان و همچنین اعطای موقعیت قانونی، دریافت شهروندی و تقویت اوضاع امنیتی در راخین هستند.
نخستین گام کاهش محدودیت ها درباره افراد بی خانمان در میانمار است که در یکی از شهرهای مرکزی راخین و در اردوگاه به سر می برند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: