X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399
در پی دستور رئیس قوه قضائیه صورت گرفت:
تعداد بازدید خبر : 251
تاریخ ثبت : شنبه, 19 مهر,1399 | 01:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 مهر,1399 | 01:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 مهر,1399 | 01:54 ب.ظ

بازگشایی بازارچه مرزی ایران و افغانستان پس از ۶ سال تعطیلی

  • بازگشایی بازارچه مرزی ایران و افغانستان پس از ۶ سال تعطیلی
بازگشایی بازارچه مرزی یزدان پس از ۶ سال تعطیلی که در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان جنوبی‌ محقق شد، کمک شایانی به توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد این خطه از کشورمان می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، چهارشنبه هفته گذشته در سفر به بیرجند در دیدار با مسئوولان قضایی و مردم استان خراسان جنوبی در جریان مشکلات و مسائل این خطه از کشورمان قرار گرفت.
در این سفر رئیس قوه قضائیه به مشکلات برخی از اراضی استان، وضعیت پنجاه سهامدار یکی از موسسات مالی و اعتباری، پرداخت مهریه متناسب با شرایط اقتصادی زوج رسیدگی و دستورات لازم برای بررسی پرونده‌های قضایی از این دست  را صادر کرد.
آیت الله رئیسی همچنین در این سفر  دو روزه ، از بازارچه مرزی یزدان بازدید کرد و پیگیر بازگشایی این بازارچه شد که چند سالی تعطیل است و مشکلات متعددی را برای مردم این استان رقم زده است .
به گفته مردم بازارچه مرزی یزدان به عنوان قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان که سالها از نظر صادرات اولین در خراسان بزرگ و دومین در کشور بوده اما شش سالی است که تعطیل شده و گویا طرف افغان یک طرفه بازارچه را تعطیل کرده است.
وجود بازارچه‌های مرزی در کشور به ویژه در خراسان جنوبی با اهمیت است و از آنجایی که زیرکوه شهرستان مرزی است راه‌اندازی مجدد این بازارچه می‌تواند در توسعه و رونق اشتغال جوانان کمک کند.
خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی کشور است که در سالهای اخیر به خاطر خشکسالی و اشتغال ثابت برای روستاییان مرزی، شاهد مهاجرت سکنه  آن هستیم. بدون شک یکی از راه‌هایی که می‌تواند سبب جلوگیری از وقوع این اتفاق شود رونق یافتن بازارچه‌های مرزی است که رئیس دستگاه قضا با سفر به این استان و دستور برای بازگشایی این بازارچه، امیدی تازه برای احیا دوباره دروازه اقتصادی ایران و افغانستان را به دل‌های مردم انداخت .
آیت‌الله رئیسی در جریان این بازدید در خصوص فعالیت این بازارچه، گفت: اگر این بازارچه فعال شود هم طرف ایرانی و هم طرف افغانی با یک قانونمندی تبادل اقتصادی داشته و سبب رونق هر دو منطقه می‌شود.

ارسال نظر: