X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 210
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 آذر,1397 | 11:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 آذر,1397 | 11:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 آذر,1397 | 11:50 ق.ظ

پیش نویس قطعنامه علیه میانمار در شورای امنیت درحال بررسی است

  • پیش نویس قطعنامه علیه میانمار در شورای امنیت درحال بررسی است
پیش نویس قطعنامه علیه میانمار

منابع خبری گزارش دادند:درحالی که پیش نویس قطعنامه ای برای حل و فصل بحران آوارگان روهینگیایی در شورای امنیت درحال بررسی است، نمایندگان چین و روسیه تاکنون هرنوع مذاکره در مورد آن را متوقف کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر از رسانه های آسیایی، شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی اقداماتی برای فشار به میانمار به منظور همکاری با سازمان ملل برای حل بحران روهینگیاست.

طبق گزارش آسیا تایمز، در نشست عصر گذشته شورای امنیت سازمان ملل در مورد روهینگیا،روسیه و چین همچنان پیش نویس قطعنامه ای در این زمینه که توسط انگلیس پیشنهاد شده را بایکوت کردند.

سازمان ملل ،ارتش میانمار را به دلیل سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا در شهریور سال 96 که منجر به کشته شدن هزاران نفر و فرار بیش از 750 هزار نفر از آنها به بنگلادش شد، را عامل نسل کشی و تبعیض نژادی معرفی کرده است.
طبق پیش نویس پیشنهادی دیپلمات های انگلیسی، صدها هزار پناهنده روهینگیایی در یک جدول زمان بندی مشخص از بنگلادش به میانمار برمی گردند.

دیپلمات ها در پیش نویس قطعنامه ارائه شده همچنین به 15 عضو شورای امنیت هشدار دادند برای جلوگیری از عمیق تر شدن این بحران شورا باید مجوز اقدامات بعدی از جمله اعمال تحریم ها علیه میانمار را درنظر بگیرد و درعین حال از تمام مقام های ذیربط سازمان ملل خواستار ارائه گزارش های مستمر به شورا شده است.

هنوز مشخص نشده که این پیش نویس چه زمانی در شورای امنیت به رای گذاشته می شود.
این پیش نویس برای تبدیل شدن به قطعنامه نیازمند 9 رای مثبت در شورای امنیت بدون رای وتو اعضای دائم این شورا شامل آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه است.

این درحالی است که دیپلمات ها در شورای امنیت اعلام کردند که تاکنون نمایندگان روسیه و چین این پیش نویس را بایکوت کرده و تهدید به وتو کردن آن در صورت به رای گذاشتن در شورای امنیت کرده اند.

سفیر روسیه در شورای امنیت این قطعنامه را نامناسب و بی فایده خوانده است.
دیپلمات ها گفته اند نمایندگان روسیه و چین در جلسات اولیه در مورد بررسی این پیش نویس شرکت کردند اما از شرکت در مذاکرات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.
این پیشن نویس شامل ارجاع پرونده میانمار به دادگاه بین المللی نمی شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: