X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 103
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 11:31 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 20 آذر,1397 | 11:31 ق.ظ

متقاضیان ایجاد مراکز ترک اعتیاد به بهزیستی مراجعه کنند

  •  متقاضیان ایجاد مراکز ترک اعتیاد به بهزیستی مراجعه کنند
رییس سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده 16 گفت: افرادی که میخواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استانداردسازی مراکز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر جلسه کمیته ماده 16 با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، «فاطمه عباسی» معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور،  «پرویز افشار» معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، «علی محمد زنگانه» مدیرکل امور فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه و جمعی از مسئولان  دستگاه های مرتبط صبح امروز در ساختمان ستاد مرکزی برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه  جلسه امروز 4 مصوبه داشت گفت: یکی از آنها ایجاد 10 مرکز جامع صیانت، توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر از سوی بسیج بود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: براساس این مصوبه 10 مرکز با ظرفیت نگهداری 4 هزار معتاد متجاهر ایجاد خواهد شد که 2 مرکز با ظرفیت 2 هزار نفر در تهران و 2 هزار نفر نیز در 8 استان کشور ایجاد خواهد شد.

بندپی افزود: براساس مصوبه این جلسه افرادی که میخواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استانداردسازی مراکز اقدام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نظارت سازمان بهزیستی کشور عملکرد این مراکز را از مصوبات دیگر جلسه امروز عنوان کرد و در پایان یادآور شد: براساس قانون بهزیستی بایستی نظارت کافی، فعالیت و نحوه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز را داشته باشد. تمام مراکز باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند در غیر این صورت مجوز آنها با مشکل مواجه شده و در نهایت لغو می شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: